Atonement / Kefaret


ATONEMENT 
(2007)


13 yaşındaki Briony Tallis, ablası Cecilia'nın sevdiği adamı işlemediği bir suçtan dolayı suçlayınca bir çok kişinin hayatı geri dönüşü olmayan bir şekilde değişir. Briony, hayal gücünün kurbanı olup, yaptığı bu büyük hatayı omuzlarında taşırken işlediği suçun kefaretini ödemek için ömrü boyunca çalışır. 


Oyuncular:

Keira Knightly (Cecelia Tallis)


James McAvoy (Robbie Turner)


Saoirse Ronan (Briony Tallis-yaş 13)


Romola Garai (Briony Tallis - yaş 18)


Vanessa Redgrave (Yaşlı Briony Tallis)


Juno Temple (Lola Quincey)


Benedict Cumberbatch


Fragman:



Rotten Tomatoes: %79

IMDB: 7.7


Atonement, çok iyi olduğunu düşündüğüm ve uzun süredir izlemek istediğim filmlerden biriydi. Ama o kadar süre beklediğimden midir nedir bilmiyorum bende beklediğim o muhteşem etkiyi yaratmadı. Sanıyorum bu sefer sorun bende çünkü o kadar ödül kazanmış bir film, cast'ı da bir harika. Bu noktada benim savaş konusu olan filmlere karşı pek ilgimin olmaması devreye giriyor sanırım. Sakın beni yanlış anlamayın, filmin tamamı savaş sahneleri üzerine kurulmuş değil aslında onun dışında çok leziz bir filmdi hele ki sonu hiç de beklediğim gibi değildi ama bir şeyler eksik kaldı bende. Bilmiyorum belki de problem savaş falan değil de tamamiyle filmin sonuydu..  
Oyunculara bakınca, Keira Knightly, James McAvoy, Romola Garai gibi gayet başarılı oyuncular,yönetmen koltuğunda da The Soloist, Pride & Prejudice, Anna Karenina gibi harika filmlerinde yönetmenliğini yapmış olan Joe Wright var daha ne olsun diyor insan. 
Aslında bu filmi uzun bir süre unutamayacağım, bende öylesine bir etki yarattı. Şu an kendimle çelişiyorum belki ama.. tamam karar verdim sorun kesinlikle filmin sonu. Ama senaryoya da bir şey diyemiyorum sonuçta Ian McEwan'ın romanından uyarlama... Bu film benim kafamı çok karıştırdı ama siz kesinlikle izleyin. İzlemeyecekseniz bile son 15 dakikasına şöyle bir göz atın en azından. 

Aklıma gelmişken söylemeden edemeyeceğim, Joe Wright Keira Knightly'e kafasını takmış sanıyorum. Şimdiye kadar izlediğim 3 filminde de başrol Keira Knightly, daha fazlası var mı bilmiyorum. Ama Keira Knightly'nin de hakkını yememek lazım, bir yönetmen olarak Joe Wright o kadar beğenmiş onu demek ki. 

E o zaman keyifli seyirler...



Yorumlar