Doctor Stranger (2014) - Yorum



Diziyi bitireli sanırım 1 saat oldu ve sıcağı sıcağına yorum yapmak istedim zira her ne kadar kafam karışık olsa da daha sonradan dizi hakkındaki duygu ve düşüncelerimi unutacağımı düşündüğüm için bu yorumu ertelemek istemedim. 
Diziyi başladığı ilk hafta izlemeye başladım ve birkaç bölüm haricinde her alt yazılı bölüm yayınlandığında izlemeye devam ettim. Düzenli olarak izlediğim nadir dizilerden biridir -senaryosuna rağmen-. Senaryo demişken derdim çok büyük aslında. Yani böyle bir kadroya böyle bir senaryo gerçekten aklım almıyor sevgili okurlar. 
Ama bu konuya değinmeden önce isterseniz oyunculara bir göz atalım ki daha sonradan ne demek istediğimi siz de anlayın.. 


Gördüğünüz gibi baş rolde Lee Jong Suk var. Kendisini I Hear Your Voice dizisinde oldukça beğenmiştim, onun dışında Prosecutor Princess, Secret Garden gibi dizilerde de rolleri olmuş ama açıkçası pek de dikkat etmemişim ama oldukça güzel bir enerjisi olduğunu düşünüyorum. IHYV dizisinde olduğu gibi bu dizide de oldukça enerjik ama yeri geldiğinde de ciddi bir kişiliğe sahipti ki bu da onu oldukça ilgi çekici bir karakter yaptı bence. Bir küçücük çocuk gibi şımarıklıklar yapan, fevri davranan ama başka bir an ise tam anlamıyla hastalarını önemseyen bir doktor. Açıkçası ben bu karakteri çok sevdim ve Lee Jong Suk da gayet güzel canlandırmış Park Hoon'u. 

Park Hae Jin ise.... Ahhh, bu çocuk kesinlikle asıl kahraman olmalı artıkk! Kendisi dikkatimi You Who Came from the Stars dizisi ile çekmişti. Tamam asıl kızı kapmaya çalışan karakter rolü oldukça yakışıyor, kötü adam rolü de keza ama neden asıl rol değil?!. Duygularını bu kadar güzel sergileyebilir bir oyuncu. Artık asıl rolü kapmanın zamanı geldi bence. 

Kang So Ra.. Aslında So Ra için ne desem pek emin değilim, kendisini Dream High 2 'da çok sinir olmuştum, öyle böyle değil ama bu dizide gerçekten elinden geleni hatta fazlasını yapmış. 

Jin Se Yeon.. Hiçbir şey söylemek istemiyorum aslında ama içimde tutamayacağım. Nasıl bir oyunculuktu o öyle hiç anlamadım! Rolü gereği mi her daim suratsızdı, zorlama davranışlar sergiledi yoksa cidden rolünün hakkını veremedi mi hala emin değilim. Başka bir diziden de hatırlamıyorum ki karar vereyim. Yani bence kesinlikle ve kesinlikle Park Hoon karakteri ile olmadı Han Seung Hee karakteri. Burası biraz spoiler olabilir ama üzgünüm içimde tutamayacağım bir şekilde rahatlamam gerek. Yani son ana kadar bekledim bir şekilde ölür de kurtuluruz diye ama yokkk sevgili senarist her kimse -daha da dizisini izlemem- bu kızı asıl karakter yapma konusunda oldukça ısrarlı çıktı. Ve Park Hoon'u kaptı, yani kaptı demek pek yerinde bir kullanım olmadı belki zira ezelinden* beri onunda ama yine de beklemiştim hani bir umut diye. Olmadı. 

Senaryo konusuna da böylece biraz girmiş oldum. En büyük sıkıntım asıl çiftti. Hiçbir şekilde olduklarını, uyduklarını düşünmüyorum. Han Seung Hee karakteri başından sonuna kadar tam bir soru işareti olarak kaldı benim için. Dost mu düşman mı aşık mı değil mi bir türlü çözemedim. Bir sonraki hamlesine her zaman şaşırdım. Kore dizilerinden izlemiş olduğum asıl kızlardan tek nefret ettiğim sadece bu olacak sanırım. 
Senaryo ile ilgili bir diğer sıkıntı ise olay örgüsü. Yani ne neden olmuş, öncesi neymiş sonrası neymiş sevgili senarist katmış karıştırmış. Özellikle her şeyin sebebi başbakanın olaylardaki rolü, sebepleri daha  da önemlisi hedefleri için izlediği yol daha da saçma olamazdı. Senariste helal olsun vallahi, böyle bir senaryo için uykularından olmuştur. 
Bir diğer sıkıntım ise sahnelerin tekrarlanması(köprü sahnesi* hatırlayacaksınız), Türk filmlerine laf ederiz yeri geldiğinde ama bu dizi senaryosu ile her şeyi aştı. 

Böyle bir oyuncu kadrosu böyle bir senaryo ile ancak bu kadar batırılabilir, diziyi sonuna kadar izlememin yegane sebebi sadece oyuncuları tabi müzikleri de iyiydi ama senaryo konusunda o kadar dolmuşum ki başka bir şeyden bahsetmek pek aklıma gelmedi doğrusu. 

Sonuç olarak kadrosuna rağmen bu diziyi önermiyorum. 

MDL Puanı: 8
Puanım: 

Yorumlar

  1. diziye bugün başladım. Lee jong suk için izliyorum baş roldeki kız izin doğru tespit çok donuk oynuyor bna antipatik geldi..Umarım sinir olmadan izlerim. Kore dizilerinde kadın oyuncular konusunda sıkıntı var sanki erkek oyuncular daha çok role kendini veriyor..Kadin oyuncular ya çok donuk ruhsuz ve mimiksiz yada tam şapşal, salak, sakar. Bir iki tanesi dışında favorim yok çoğu diziyi de onlar yüzünden seyretmiyorum..

    YanıtlaSil
  2. Dizinin son bölümünde düştükleri su derin bile değildi. 1 yıl sonra ölmeyip yaşadıklarını anlamamız ayrı bir saçmalık. Bir leğen su doldurup onun içine atlasalar daha inandırıcı olurdu. O kadar vasat kalmış sonu.

    YanıtlaSil
  3. Dizinin son bölümünde düştükleri su derin bile değildi. 1 yıl sonra ölmeyip yaşadıklarını anlamamız ayrı bir saçmalık. Bir leğen su doldurup onun içine atlasalar daha inandırıcı olurdu. O kadar vasat kalmış sonu.

    YanıtlaSil
  4. Dizinin son bölümünde düştükleri su derin bile değildi. 1 yıl sonra ölmeyip yaşadıklarını anlamamız ayrı bir saçmalık. Bir leğen su doldurup onun içine atlasalar daha inandırıcı olurdu. O kadar vasat kalmış sonu.

    YanıtlaSil

Yorum Gönder