Shakespeare'e Dair..

Shakespeare'i hepimiz biliriz. Ama hakkında her şeyi biliyor muyuz acaba ? 'Introduction to Shakespeare' adlı bir kitabı okuyorum şu sıralar, okuduğum bir bilgi ilgimi çekti.. Shakespeare de evli bir adamdı ve eşinin adı da : Anne Hathaway imiş meğer. Evet yanlış görmüyorsunuz Anne Hathaway. Ben okurken bir an yanlış mı görüyorum acaba diye düşünmüştüm :) Bizim oyuncu Anne'in adı oradan mı geliyor bilemiyorum tabi.
Neyse gelelim sadede.. Shakespeare hakkında bu ilginç bilgiyi öğrenince çok önceden izlemiş olduğum bir filmi paylaşmak istedim : Shakespeare in Love



Shakespeare in Love / Aşık Shakespeare



Konusu:
Elizabeth dönemi İngiltere'sinde geçen bu romantik komedi filminde genç Shakespeare'in aşk hayatı anlatılıyor. Aslında Shakespeare'in son günlerde aşk hayatı hiç iyi gitmiyordur. Yeni oyunu 'Romeo and Ethel the Pirate's Daughter' konusunda ise daha bir satır bile düşünebilmiş ve yazabilmiş değildir. Shakespeare'in hayranlarından zengin ve güzel Viola duygusuz bir adam görünümündeki Lord Wessex ile evlenmek üzeredir.Hayali oyuncu olmak olan Viola, Shakespeare ile tanışınca ikisi yasak bir aşkın heyecanına kapılırlar. (Alıntıdır)



Yorum :

Aslında bu filmi çok beğendiğim için eklemedim, başta da söylediğim gibi Shakespeare hakkında yeni bir şey öğrenince aklıma geldi o şekilde paylaşmak istedim. İnternette yorumlara baktım kimisi 'harika' demiş kimisi ise 'berbattıı, sakın izlemeyin'. Berbat olduğunu düşünmüyorum sanki onlar dönem filmi mantığını anlayamamış kişiler gibi geldiler bana. Ama çok dönem filmi izlemiş birisi olarak bu film nasıl o kadar ödül aldı işte orasını hiç bilmiyorum :) Siz de izleyin ve nedenini bulduysanız söyleyin ;) 

Ama benim hayalimdeki Shakespeare bu değildi...






Yorumlar