Tam Bir Dallas!


Singin' in the Rain filmini izledikten sonra Debbie Reynolds kimdir diye bir bakayım dedim ve karşıma bu yazı çıktı. Kendi yazım değildir, dailymail'de bulduğum 23 Ekim 2010 tarihli bir yazıdır sadece çevirisini yapmaya çalıştım olabildiğince. 

wysiwyg image

Aktris, şarkıcı ve Amerika’nın sıradan kızı olarak bilinen Debbie Reynolds’ın, o dönem Frank Sinatra ile rekabet içerisinde olan şarkıcı Eddie Fisher ile evliliği şov dünyasında yılın düğünü olmuştu.

Eddie onu sahnede gururla ‘prensesim’ diyerek tanıtıyordu. Debbie de ona sevgi dolu bir şekilde bakıp ‘benim yakışıklı prensim’ diyordu. Onların evliliği tam bir peri masalıydı. Fakat 2 yıl sonra, büyü bozuldu. Fisher turda olduğu sırada evde yalnızken en yakın arkadaşı Elizabeth Taylor’ı sohbet etmek için kaldığı otelden aradı. Telefonu cevaplayan kişinin Fisher olması ise tam bir şoktu onun için.

wysiwyg image 


Birden, aklım karmakarışık oldu, Liz’in arayanın kim olduğunu soran sesini duyabiliyordum, birlikte yatakta oldukları çok açıktı. Ona bağırdım, “Telefonu Elizabeth’e ver canım! “

Fisher telefonu kapattı ve yüz yüze konuşmak için aceleyle ede geldi. Debbi’ye ‘Üzgünüm,’ dedi. ‘Elizabeth ve ben birbirimize aşığız ve ben boşanmak istiyorum

Debbie cevap verdi ‘Eğer onunla evlenirsen, seni 18 ay içinde bir köşeye atacaktır.

wysiwyg image

Ve Elizabeth, Cleopatra setinde Richard Burton ile tanışında aynen söylediğim gibi onu başından attı.

Debbie şu sıralar tek kişilik gösterisi için turdayken ilk evliliği hakkında çok rahat bir şekilde bahsediyor.

Liz eşi Mike Todd’u uçak kazasında kaybettiğinde hepimiz çok iyi arkadaştık.

wysiwyg image


Elizabeth Taylor, Eddie Fisher, Debbie Reynolds


wysiwyg image

Elizabeth Taylor 8. Kelebek en iyi kadın oyuncu ödülünü aldığında 4. Kocası olan Eddie Fisher ile birlikte

Onların düğününde Eddie sağdıç ben de nedimeydim. Birbirimizi çok fazla görürdük ve ben asla onun kocamı elimden alacağını düşünmezdim.

Bu başkasına olsaydı şaşırmazdım belki. Aslında geriye dönüp baktığımda anlayabiliyorum. Elizabeth'i kim geçebilirdi ki? Yaşayan hiçbir kadın ondan daha güzel değildi. Ve Eddie puro içerek Mike Todd’u taklit etmeye çalışmıştı bile. Bu ilişkiyi duyan son kişi bendim. Gazetelerde imalar vardı ve partilere gittiğimde arkadaşlarımın fısıldaştığını fark etmiştim.


Gerçeği görmek istemediğim halde onunla yüzleştim. Yine de onların beraber olması benim için çok büyük bir şoktu. Tam anlamıyla yıkılmıştım.

Bu ilişkiyi keşfetmesi ile yaşadığı şokun onun masumiyeti kaybetmesine neden olduğunu söylüyor Debbie.

Ben Eddie ile evlendiğimde bakireydim, Elizabeth ise 3 kere evlenip boşanmıştı. Yıkılmıştım çünkü 2 çocuğum vardı.

İnançlı biri olduğumdan boşanmaya inanmazdım. Ama onlar sanki ilişkilerini engelleyen bir suçluymuşum gibi davrandılar. Sonunda Eddie’yi bu sorundan kurtardım. Ona gitmesini söyledim.



wysiwyg image 


7 yıl boyunca iki kadın iletişimden kaçındılar ta ki Debbie 2. kocası olan Harry Karl ile birlikte bir gemideyken Taylor ile karşılaşıncaya kadar.

wysiwyg image

Solda Mike Todd, Liz Taylor, Eddie Fisher ve Debbie Reynolds


Liz, Richard Burton ve ailesiyleydi, tüm çocukları ve dadıları da oradaydı. Ona şöyle bir not gönderdim: “Haydi buluşalım ve yemeğe çıkalım. Bu savaşı sürdürmek artık anlamsız, ikimiz de yeniden evlendik ve tüm bu olanlar sence de çok saçma değil mi?!'

‘Sonradan ortaya çıktı ki o da aynı anda bana bir not göndermiş. O akşam ana yemek salonunda birlikte yemek yedik. Tüm yüzler bize çevrildi. Kameralar her yerdeydi. İnsanlar fotoğraf çekmek için bitkilerin arkasına saklanıyorlardı.’

O günden sonra Elizabeth ile iletişim halinde kaldı, geçmiş affedildi ve unutuldu.

‘Onu ararım ama ziyaret etmem. Şu sıralar pek iyi değil, herkes onun için dua etmeli. Yaşamak için büyük bir çaba sarf ediyor. ‘

En büyük pişmanlığı ise arkadaşı Marilyn Monroe’ya yardım edememesi. Dr Billy Graham Marilyn’in tehlikede olduğunu ve ona mesaj atması gerektiğini söylemesine rağmen Debbie henüz bir düşük yaptığından onu arayamadı. Ertesi gün ise Monroe yüksek dozda ilaçtan öldü.

Debbie, onun iş hayatlarını tehlikeye soktuğu Kennedy ve erkek kardeşi Bobby ile olan ilişkisinden dolayı öldürüldüğünü düşünüyor.

‘Ünü ve güzelliği için erkekler ondan faydalandılar.’ diyor Debbie.

Hollywood’un altın çağında bir film yıldızı olmasından dolayı mutlu olmasına rağmen 3 kötü evlilik deneyimi ve 2 defa da iflas etti.

‘Bazı insanlar katı olduğumu düşünüyorlar, fakat şov dünyasında 60 yıldan fazla kalabilmek için böyle olmak gerekiyor.’ 


‘Ayrıca, insanların benim hakkımda söyledikleri artık önemsemiyorum. Artık daha duyarsızım.’

Debbie söz konusu erkekler olduğunda kötü seçimler yaptığını kabul ediyor. Sadece 4 adamla birlikte oldu ve 3 tanesi de kocasıydı.

‘Evli bir aptal oldum her zaman. Korkunç hatalar yaptım, “Seni seviyorum, harikasın, ömrümü seninle geçirmek istiyorum.” diyen her adam inandım. Tam bir ahmaktım.’


Ama uzun zaman önce ilişkilere veda etti. ‘Yeterince ilişkim oldu, daha ne kadar devam etmemi istersiniz? Kim her defasında yenildiği halde oyuna devam etmek ister ki.’

‘3 korkunç evlilik yeterli. Erkeklere çok güvenirdim, aslında böyle olması gerektiğine de inanırım. Demek istediğim, aşk böyle bir şey.’

Eddie, Fisher’a aşık olduğunda Frank Sinatra gizli bir şekilde, evlenmemesi gerektiğinde ısrar ediyordu. Bir şarkıcı ile evlenmenin zor olduğuna dair onu uyarmıştı. Fisher şarkılarıyla, Tv şovuyla ve turlarıyla zirvedeki isimdi.

‘Ama kalbim mantığımın önüne geçti ve ben de onu dinledim.’ 

1955 yılında onunla evlendi.

Herkes, özellikle onunla daha 24’ünde evlenen Debbie onların ideal bir çift olduğunu düşünüyordu. Ama Sinatra’nın da onu uyardığı gibi evliliğin problemleri daha en başından başlamıştı.

‘Kızımız Carrie 6 aylıkken Eddie ne evdeydi ne de evdeyken benimle konuşuyordu.’

Ve Debbie’nin Tammy şarkısı listelerde 1 numara olduğunda çok daha büyük bir sorun oldu. Hepsinden önemlisi Eddie kendisinin daima ailenin yıldızı olacağına inanıyordu.

Fisher’dan ayrıldığında ve ondan sadece 1 yaş büyük aynı zamanda 2 defa evlenip boşanmış biri olan Elizabeth Taylor tarafından kandırıldığında 26 yaşındaydı.

40’larına geldiğinde kendine ait bir serveti ve 2 eşi bir multi-milyoner ayrıca ondan 26 yaş büyük olan Harry Karl ile evli olmasına rağmen Debbie iflasın eşiğindeydi.

Bu evlilik 13 yıl sürdü.

‘Tüm paramızı kumara yatırdığımı keşfettim. 5 evimi ve arabalarımın hepsini kaybetmiştim. Borçları kapatmam tam 14 yılımı aldı.’

wysiwyg image 

Bir ga
yrimenkul komisyoncusu olan Richard Hamlett ile olan 3. evliliği de tam bir felaketti. 

1984 ve 1996 yıllarında evliyken Debbie’nin büyük hayranlık duyduğu Las Vegas’da bir otele yatırım yaptılar. Ama 1997 yılında Richard’ın para kaybetmelerine neden olduğu bir iflas ile karşı karşıya kaldı. 


Belki de ilk aşkı olan aktör Robert Wagner ile evlenseydi hayatı çok daha başka olacaktı.


‘Ne olabilirdi ki. Ben daha 16 yaşındaydım ve o da benden sadece birkaç yaş daha büyüktü. Ona tutulmuştum ama sevgililerimizi stüdyolar ayarlıyordu.’

‘Tek yaptığımız şey öpüşmekti. Çok çekiciydi. Eğer onunlar evlenmiş olsaydım eminim ki çok mutlu olurdum.’

3. eşi olan Jill St John ile evliliğine devam eden ve 80 yaşında olan Wagner ile daha yeni karşılaştı.

‘Benimle devam etmemen çok kötü.’ dedi. Ben de ‘O zamanlar böyle gerekliydi. Biraz aptalca belki. Ama senin daima benim ilk aşkım olarak kalacak olman daha iyi.’ dedim.

Şimdi 78 yaşında, aktris olan kızı Carrie Fisher ile iyi geçiniyor.

‘Çok uzun süredir, sadece küçük bir kızken beni diğer insanlarla paylaşmak istemezdi. Neden mutfakta kurabiyeler pişiren anneleri olan kızlar gibi olamıyordu da onun annesi film çekiyordu?! Kesinlikle çok kızgındı.’

‘Ama daha sonra o da aktris olduğunda benim evde kalmak değil de zor olanı tercih ettiğimi fark etti.’

‘Çok fazla zamanımın kalmadığı şu günlerde iyi arkadaş olmamız çok iyi.’

Debbie, gelecek yıl London's Royal Albert Hall’da Hollywood filmlerinden oluşan bir koleksiyon ile sergi yapmayı planlıyor.

Judy Garland'sın kırmızı terliklerinden The Wizard Of Oz’a, Audrey Hepburn’ün My Fair Lady kıyafetlerinden John Wayne’in birkaç silahına 5000 kadar eşyası var.

‘Bir yıldızın gerçek bir star olduğu tüm zamanlardan eşyalar var. Benim için bu sadece bir hobi değil fantastik bir yatırım. Tüm birikimimi bu özel müzeye yatırdım, paramı erkeklere daha fazla harcamıyorum.’



Kaynak


Yorumlar