Yine Jane Austen : Mansfield Park

İnternetim olmadığından dolayı son birkaç gündür izlediğim filmleri sıcağı sıcağına yorumlayamadım malesef, ama bağlantı gelir gelmez Mansfield Park'ı paylaşmak istedim. 



Konusu:Mutlu ama sefil bir hayat süren Fanny'nin ailesi onu daha iyi durumda olan ve Mansfield Konağında yaşayan teyzesinin yanına gönderiyor. Ailede sadece Edmund ile iyi geçinen Fanny zamanla ona aşık oluyor. Bir hafta sonu eve konukların gelmesi, Edmund'un başka biriyle nişanlanması, Fanny'nin hayatını değiştiriyor.




Bir Jane Austen klasiği daha. Austen kitaplarını okumayı ve filmlerini izlemeyi seviyorum çünkü o anlarda Jane Austen ile ilgili bir şeyler öğrenmişim gibi geliyor bana. Yazılarının kendi hayatından çok da farklı olduğunu düşünmüyorum zaten. Onun neden evlenmediğine dair yayınladığım yazıyı okuyanlar filmleri izledikçe, o filmlerde ne kadar kendinden bir şeyler olduğunu da göreceklerdir zaten. 

Gelelim filme, aslında Edmund rolünde Jonny Lee'nin olması beni biraz şaşırttı, hatırlarsanız Emma adlı mini dizide de başrolde o vardı. İkisi birbirinden oldukça farklı filmler belki ama yine de ikisi de Jane Austen eseri olduğundan alışmam biraz zaman aldı diyebilirim. Ama tabiki Jonny Lee, rolünde o kadar başarılı ki filmin sonunda bu ayrıntıyı tamamen unutuyorsunuz. 

Bu film diğerlerinden farklı geldi bana, burası biraz SPOILER olacak ama, Jonny Lee'nin Fanny'i fark etmesi filmin sonlarında oluyor kız başından beri aşık ve yaşadıkları çok acı veriyor ona. Bu film diğerlerine nazaran çok daha acı verici geldi, bilmiyorum sadece ben mi böyle düşünüyorum. 

Bir de bu filmin 2007 yapımı var, henüz izlemedim ama onun çok daha iyi olduğunu duydum birkaç yerde. İzlediğim zaman onu da yayınlayacağım ama başroldeki kız bana itici geldi bir türlü izleyemiyorum :)



Keyifli seyirler...


Yorumlar