Kara Şövalye mi? Kara Şövalye Yükseliyor mu ?

Birkaç gün önce Kara Şövalye Yükseliyor'u izlemediğimi fark ettim ve hemen izlemeye koyuldum. Fakat ise izlediğimin aslında Kara Şövalye Yükseliyor değil de Kara Şövalye olduğunu gördüm. İkisini de izlememişim meğerse. Bazen o kadar film izlediğim halde en popüler olanları izlememiş olmamın sebebini merak ediyorum ama bulamıyorum. 

Bu kez filmlerin içeriği hakkında değil de daha çok iki filmi birbiri ile kıyaslamak istedim. Ayrıca bu aklıma başka bir fikri getirdi. Neden düzenli olarak, seri filmleri birbirleri ile kıyaslamıyorum diye düşündüm. Böylelikle seri filmlerin hepsini izlememiş ve devamını izlemekte kararsız olan sinema severler için ek bir kaynak olmuş olur. Umarım faydalı bir yazı olur...

Dikkat Spoiler!
(Sonra söylemedi demeyin.)


Önce kısa bir hatırlatma: 



Kadro: Kıyaslamaya kadro ile başlamak istedim çünkü iki film arasında en önemli farkın kadroları olduğunu düşünüyorum. Aslında çok büyük bir değişiklik yok iki film arasında ama bu az sayıdaki ana kadro değişimi bile çok önemli bir etkiye sahip. 

Öncelikle ; Joker. Bir eksiklik mi yoksa artı olarak mı bakmalıyım oldukça kararsızım aslında. Bir yandan Joker olayının artık bitmiş olması iyi bir şey. Yeni karakterler, yeni olaylar çok daha güzel geliyor kulağa. Öte yandan efsane bir karakter olan Joker'in yerini Bane gibi çok da ilginç olmayan bir karakterin doldurmuş olması iyi bir şey mi emin değilim. Joker'in kendine özgü yöntemleri varsa Bane'in de var tabi ama Joker'in o deli- kişiliğinin Bane'de olmaması Kara Şövalye Yükseliyor için önemli bir eksik.




Başkaları ne düşünüyor bilmiyorum ama  film ilerledikçe Anne Hathaway'in canlandırdığı Kedi Kadın/Selina rolü sayesinde Joker'in eksikliğini pek de duymadım (Bu kadını hala beğenmeyenleri anlamıyorum). Ayrıca Joseph Gordon Levitt ve Marion Cotillard da oldukça iyi seçimler olmuş. 




Kısacası kadrosuyla Kara Şövalye Yükseliyor 1-0 önde benim başladı benim için.




Efektler: Çok fazla söze gerek yok sanırım, tabi ki Kara Şövalye Yükseliyor'un efektleri Kara Şövalye'ninkinden çok çok daha iyiydi. Özellikle stadyum sahnesi olaydı.




Hikaye: İşte sıra konuya geldi mi ne demem gerektiğini bilemiyorum. Ama sanıyorum Joker ve delilikleri ile Kara Şövalye'nin plot'u çok daha iyiydi. 




Sonuç olarak Kara Şövalye Yükseliyor kesinlikle çok daha iyi. Bundan sonra daha ne yapabilirler çok merak ediyorum doğrusu. 







Yorumlar