Kore Dizilerinden Seçmeler

Son yazımda bir sonraki yazının erkek kılığına girmiş kızları konu alan Kore dizileri olacağını söylemiştim. Bu diziler izlemesi olduğu kadar hakkında konuşmasının da zevkli olacağını düşündüğüm dizi türlerindendir diyebilirim. Yazımı yazmadan önce her zaman olduğu gibi biraz araştırma yaptım ve sonuç olarak bu plot üzerine kurulmuş Kore dizilerinin çoğunu izlediğimi fark ettim. İzlemediklerimi ise bu yazıdan sonra izlemeyi planlıyorum. 
Neyse, lafı uzatmayalım ve dizilerimizi kısaca tanımaya başlayalım...




#1 - The First Shop of Coffee Prince - 2007




24 yaşında, erkeksi bir görünüme sahip olan Go Eun Chan'ın başlangıçta kendi isteği dışında erkek sanılsa da daha sonradan mali durumu nedeniyle kendi isteği ile erkek kılığına girerek bir cafe'de çalışmaya başlamasını konu alan bu dizi 2007 yapımı ve benim bildiğim erkek kılığına giren kızı konu alan ilk Kore dizisidir.

İlklerin tadı her zaman çok başkadır tabi ama bence bu dizi bu plot üzerine kurulmuş en iyi Kore dizisi. Çok güzel başka diziler de var ama ben hala en iyisinin bu dizi olduğu konusunda ısrarcıyım. 

#2 - You Are Beautiful - 2009





Bir önceki blog yazımda bu diziye yer verdiğim için çok fazla bir şey söylemeye gerek yok sanıyorum. 
Ama Go Mi Nam (Park Shin Hye) ' ın nasıl oldu da erkek kılığına girdiğini merak ediyorsanız, bu sefer sebep mali değil. Mi Nam bazı nedenlerden dolayı ikiz kardeşinin yerine geçmek zorunda kalır, bu da bizler için izlemesi oldukça eğlenceli bir diziyi başlatır. 

#3- Sungkyunkwan Scandal - 2010




Bu sefer dizimiz modern dünyada değil de Joseon döneminde geçmekte. Yani buradan baş rolün Coffe Prince'de olduğu gibi kendi isteği dışında yanlış anlaşılmadığını aksine erkek kılığına girmenin tamamiyle kendi seçimi olduğunu anlayabiliriz. O giydiği kıyafetlere ve sesini değiştirme çabalarına karşın neredeyse her bölümde dudağında lipstick görmek beni biraz rahatsız etse de bu konu üzerine kurulmuş iyi dizilerden bir tanesi diyebilirim.

#4 - To The Beautiful You - 2012




Goo Jae Hee'nin nasıl oldu da tamamı erkeklerden oluşan bir liseye kaydolduğunu merakla ve ilgiyle izleyeceğinizi düşünüyorum.
Park Min Young'un aksine Choi Seol Ri'nin erkeksi yanı daha fazla bu nedenle diziyi izlerken çok daha zevk aldığımı söyleyebilirim. En azından lipstick olmadığından inandırıcılığı bir nebze daha fazla.

#5 - K-pop Ultimate Audition - 2012





Aynı yıl içerisinde erkek kılığına girmiş kızların hayatını konu alan iki dizi fakat bunun dışında içerik tamamen farklı. Bu sefer dizimiz bir müzikal. Her ne kadar Ji Seung Yeon'a ve çalıştığı müzik tarzının hip-hop olmasına alışamasam da baştan sonra zevkle izlediğim bir diziydi. Fakat sonu kesinlikle beklediğim gibi değildi, o kadar aramama rağmen devamını bulamamam ise benim için hala tam bir hayal kırıklığı.

#6 - Nail Shop Paris - 2013





Bu plot üzerine kurulmuş son çekilen dizi ise Nail Shop Paris. Henüz son iki bölümünü izlemedim, sanırım son bölümü bu hafta içinde yayınlandı. Başlangıçta izlemesi oldukça zevkliydi ama 10 bölüm olmasına rağmen 7. bölümün sonuna doğru 'ee ama' demeye başladım. İçeriği bölümler ilerledikçe bana basitleştirilmiş gibi gelse de bu tür dizileri sevenler için izlemeye değer, ne de olsa sadece 10 bölüm...

Bu konu üzerine kurulmuş, henüz izlemediğim diğer diziler ; 

The Painter of the Wind 2008



Queen Seon Duk   2009



Ma Boy 2012



Her ne kadar gerçekçiliği düşük olsa da izlemekten en çok zevk aldığım Kore dizi türlerindendir bu diziler. Her seferinde erkekler baş role yavaş yavaş aşık olurlar fakat içinde bulundukları durum toplumda yasak bir durum olduğundan aşklarından vazgeçerler sonrasında ise aslında aşık oldukları kişinin erkek değil de bir kız olduğunu öğrenince sinirlenir ama sevinecekleri yerde kıza kızıp küserler. Kızların erkek kılığına girme sebepleri ya mali sebepler ya da mesleklerinde çok daha başarılı olmak istemeleridir. 
Durum hep benzer olsa  da ben her seferinde zevkle izlerim bu dizileri. 
Umarım bu dizileri benim gibi keyifle izleyenlere ve izlemek için yeni dizi arayanlara yardımcı olan bir yazı olmuştur...


Yorumlar