Romanlardan Uyarlama Filmler / Tür: Romantik-Komedi

Romanlardan uyarlama filmlerin  tadı hep bir başkadır. Sanıyorum bundaki en büyük etken de, romanların kar gütme amaçlı değil de sadece yazarın duygularını bir şekilde birilerine iletme ya da en azından sanat amaçlı olduğundan. Ben de 'neden romanlardan uyarlama filmler ile ilgili bir başlık açmıyorum ki!' dedim kendime bu akşam. Ama bu akşam mutlaka bir yazı yayınlamak istediğimden sadece romantik-komedi filmler ile ilgili küçük bir şey hazırlayabildim. Romanlardan uyarlama filmlerinin sayısının oldukça fazla olduğunu biliyordum ama araştırma yapınca gözlerime inanamadım. Yüzlerce film var hiç izlemediğim. Özellikle 70'ler ve öncesinde çekilmiş filmler ile ilgili bir yazı yazmak istesem de şu sıralar mümkün görünmüyor. Ama aklıma koydum, böyle bir liste mutlaka yapacağım. 

Küçük ama eğlenceli filmlerin olduğu listemize başlayalım o halde. 

#1 - My Sassy Girl 
(2008)



My Sassy Girl, Charlie Bello'nun ilk ve son kez aşık olmasını anlatan bir hikayedir. İlk karşılaşmalarından beri bela başlarından eksik olmaz. İkisi arasından müthiş bir çekim olsa da sanki evrende her şey onlara karşıdır. Birbirlerine olan aşklarını itiraf eden mektup yazdıklarına ise tüm o saçma olaylar bir anda son bulur. Ve Charlie ile Jordan, bir yıl sonra yazdıkları bu mektuplarını okuyacaklarına dair söz vererek ayrılırlar.


IMDB: 6.1

Rotten Tomatoes: %55

Sanıyorum şimdiye kadar izlediğim en iyi romantik komedi dizilerinden biri. Orijinali aslında bir Kore filmi olsa da henüz onu baştan sonra kadar izleyemedim. Sanıyorum Kore filmlerine karşı hala bir antipatim var. 
Romantik komedi filmlerini sevmeseniz bile bu filmi beğenerek izleyeceğinize inanıyorum. 




#2 - Confessions of a Shopaholic
(2009)



Bir alışveriş kolik olan Rebecca masraflarını karşılamak üzere iş aramaya başlar. Ve  sonunda kendini mali danışmanlık konusunda köşe yazarlığı yaparken bulur. Sonuç işe hiç de işverenlerinin beklediği gibi değildir. 


IMDB: 5.6

Rotten Tomatoes: %53

Ama romandan uyarlama romantik komedi film denildi mi aklıma ilk gelen film her zaman Bir Alışverişkoliğin İtirafları'dır. Sophie Kinsella'nın bu romanı hariç diğer bütün romanlarını okuyan biri olarak diyebilirim ki filmi izlemekle kalmayın, Alışverişkolik serisinin devamı dahil yazarın diğer tüm romanlarını okuyun! (P.s: Tabi chick-lit okumayı seviyorsanız, ah tabi bir de kızsanız. Sanıyorum pek erkeklere hitap etmiyorlar :))




#3 - A Good Year
(2006)

İngiliz bir yatırımcı olan Max Skinner'a büyük amcası ölünce ona ait olan bağlar ve Max'in de çocukluğunu geçirdiği Provence'daki şato miras olarak kalır. Max Fransa'ya mirası devralması için gittiğinde ise artık hayatı eskisi gibi olmayacaktır. 

IMDB: 6.8

Rotten Tomatoes: %62


Aslında romanlardan uyarlama romantik komedi bir çok film var ama çoğunu zaten daha önce blog'umda paylaşmışım. O nedenle listede daha önce duymadığınız filmler olabilir ya da daha önceden hakkında zaten yazı yazdığım ama hepsinin iyi olduğunu söyleyebilirim. Bu filmden bahsettiğimde pek bilen çıkmıyor ama Russel Crowe var daha ne olsun, değil mi! 





#4 - The Devil Wears Prada 
(2006)


Sıradan bir New York'lu olan Andy'nin hayatı, şehrin en büyük magazin editörlerinden biri olan zalim ve herkese korku salan Miranda Priestly'nin asistanı olması ile değişir.

IMDB: 6.7

Rotten Tomatoes: %76


Romantik-komedi denildi mi Şeytan Marka Giyer'i unutmamak gerek. Lauren Weisberger'in romanından uyarlama olan bu film tüm romantik komedi severlerin beğenerek izlediği filmlerden biridir sanıyorum. Anne Hathaway de diğer tüm filmlerinde olduğu gibi bu filminde de çok başarılı. 




#5 -Something Borrowed 
(2011)


Rachel en yakın arkadaşı olan Darcy'nin nişanlısına aşık olunca arkadaşlıklar sınanır, sırlar ortaya çıkar. Peki ama aslında her şeyin başlangıcı nasıldı?. 

IMDB: 5.7

Rotten Tomatoes: %48


Sanırım bu film ile ilgili de daha önce yazı yazmıştım, fakat yine de listeye eklemeden edemedim. Genel olarak filmi beğensem de izlerken sinirimden ne yapacağımı şaşırmıştım. Tabi bu demek değil ki biraz da kötü bir filmdi. 

Duyduğuma göre hikayenin bir de öbür yüzü varmış. Filmi beğenenler için, belki haberiniz yoktur Emily Giffin'in bu romanının bir de devamı var: Something Blue. Ben henüz okumadım, romantik kitaplar seri haline geldi mi büyüsü bozuluyor sanki o nedenle ben okur muyum bilmiyorum ama okumak isteyenleriniz olabilir diye söylemek istedim. 

Bir de Ginnifer Goodwin artık iyilik meleği rolünden çıkıp yeni roller aramaya başlamalı. Seyirci olarak biz onu sürekli bu tarz rollerde görmekten sıkıldık. Kötü karakteri oynadığı bir filmini bilen varsa önerilere açığım.







Yorumlar