Beni Asla Bırakma / Never Let Me Go

Uzun bir aradan sonra sonunda film izleyebildim.
Geçen zamandan mı yoksa filmin kendisinden midir bilinmez ama bu film ayrı bir güzel geldi bana. Kendimi hep aksiyon filmlerinin hayranı olarak sandığım bunca zaman sonra blogda paylaşım yaparken fark ettim ki dram filmlerini de .ok seviyormuşum ben. Aslında film güzel olunca dram-mış aksiyon-muş bahane. Gelelim filmimize.





Film aslında Kazuo Ishiguro adlı Japon bir yazarın romanında uyarlama. Romanı okumadım, söyleyenlere göre her zamanki gibi film romanı kadar etkileyici değilmiş, eksikler varmış -romanların 1,5 - 2 saatlik uyarlamasından ne bekliyorsak-. Hepsi bir yana film tek kelime ile harikaydı. Carey Mulligan, Keira Knightly, Andrew Garfield hatta şaşırtıcı derece harika oyunculuk sergileyen küçük oyuncular Charie Rowe (Tommy), Izzy Meikle (Kathy), Ella Purnell (Ruth)

Filmin konusu, aslında sonlarının ne olacağı en başından belli olan Hailsham öğrencilerinden üçünün trajik hikayesini konu alıyor. Öğrenciler okulda özenle bakılıyorlar ama ne dışarı çıkabiliyorlar ne de dışarısı hakkında bir şeyler merak etmeye cüret edebiliyolar. Aslında filmin sonunda ne olacağı ta başında belli ama yine de insan izlerken hep bir umutla bekliyor belki öyle olmaz diye. Tabi bu durum filmin güzelliğinden hiçbir şey götürmüyor aksine. 

Keira Knightly'nin Ruth rolünü sırf arkadaşı Carey Mulligan rica etti diye kabul ettiğini duydum ve nedenini duyunca şaşırdım. Böyle bir aşk üçgeninde yer almak gerçek hayatta yapacağı bir şey değilmiş ama yine de harika bir iş çıkartmış her zaman olduğu gibi. 

Carey Mulligan da sırf bu rol için araba kullanmayı öğrenmiş. Kathy rolünü ne kadar güzel oynadığından bahsetmeye gerek yok sanırım, galiba sıradaki izleyeceğim filmde Carey Mulligan olacak gibi. 

Bu film hiç de bana göre değil deseniz bile bir şans verin derim, eminim bundan pişman olmayacaksınız. 



Yorumlar