Oblivion


Oyuncular:

          
                         
                    Tom Cruise                 Andrea Riseborough                Olga Kurylenko






Oblivion uzun zamandır izlemek istediğim filmlerden biriydi. Sanıyorum yorum yapmak için oldukça geç kaldım ama kendimi tutamadım. 

Film iyi miydi yoksa kötü müydü diye sorarsanız buna verecek cevabım hala yok. Bir çok klişe vardı filmde ama ben izlerken zevk aldım yine de. Artık bu Tom Cruise'un mu yoksa Joseph Kosinski'nin mi başarısı bilemiyorum. 

Sevmemdeki bir diğer etken sanırım biraz sci-fi oluşu ama bu filmlerden  en nefret ettiğim noktalardan biri ise hep Amerika merkezci oluşu. Tamam anladık Amerikan yapımı bir film, iyi de çekiyorlar haklarını yememek lazım ama bence artık dünyada sadece Amerika varmış gibi yansıtmasınlar. Aslında son zamanlarda beğenerek izlediğim bir çok dizide de bu öyle, FRINGE örneğin. Dünya yok oluyor diyorlar bunu harita üzerinde gösterirken de sadece Amerika'yı gösteriyorlar falan filan. Neyse bu konu oldukça takık olduğum noktalardan birisi, kısa kesmek en iyisi sanırım. 

Sevmediğim bir diğer nokta ise Morgan Freeman rolü. Adamı neden oynatmışlar hiiç anlamadım, bir ara tamam dedim bundan sonrasında büyük bir rolü olacak ama yok. Ben bekledim siz beklemeyin, sadece görsellik olsun diye koymuşlar sanırım, başka açıklaması yok. 

Birde Olga Kurylenko var tabi... Aslında filmin cast'ında adını ilk gördüğümde 'hmm, sonunda bir filmde izleyebileceğim..' diye düşünmüştüm, hep merak ederdim çünkü. Ama beklentilerimi karşılamadığını söyleyebilirim. Rol aslında başlangıçta Jessica Chastain'inmiş ama başka bir yapım dolayısıyla sete katılamamış böylece rol rol Olga Kurylenko'ya gitmiş. Keşke Chastain oynasaymış dedim filmin sonunda, çünkü en başından beri onu da bir klon ya da robot olacağını sanıyordum. İnsanda hiç mi mimik olmaz?!

Filmde Tom Cruise'dan sonra en sevdiğim oyuncu Andrea Riseborough oldu tek kelime ile bayıldım. (Aksanı ile de kesinlikle alakası yok :) )

Sevmediğim o kadar nokta olmasına rağmen izlerken neden zevk aldım hala tam olarak emin değilim. Ama Joseph Kosinski'nin yönetmenliğini yapmış olduğu TRON:Legacy için de olsa herkes filme bir şans vermeli bence. Adam görsellik adına gerçekten işi biliyor. Ayrıca bu sefer film, yayınlamayı düşündüğü kendi çizgi romanından uyarlamaymış. Bu da insanın merakını daha da arttırıyor başlangıçta tabi. 

Neyse bu kadar yorum yeter, bu sefer fazla konuştum sanki. Filmi alın ve izleyin.. 

Yorumlar