Bir Shakespeare Komedisi - Much Ado About Nothing




Yazıyı okumadan önce şarkıyı açın..



Filmi daha yeni izledim ve sıcağı sıcağına post yazmalıyım diye düşündüm. Much Ado About Nothing uzun  zamandır beklediğim filmlerden biriydi ve çok geç olmadan izleme şansı elde ettiğim için çok mutluyum. Shakespeare oyunlarına olan sevgimden daha önce bahsetmiştim, kaçırmak ayıp olurdu zaten :)



Kuru Gürültü ya da Yok Yere Yaygara olarak da bilinen Much Ado About Nothing Shakespeare'in belki de en az duyulan oyunlarından biridir. Nedeni de büyük ihtimalle sonunda ölen kimsenin olmaması!, malum sadece Romeo&Juliet oyununda 6 kişi ölmüş, bunda hiç ölü olmayınca şaşırıyor insan...
Shakespeare oyunları için özet nasıl olur gerçekten bilmiyorum sanki ne söylesem spoiler olacakmış gibi. Film kısaca Hero&Claudio , Beatrice&Benedick çiftini konu alan biraz komik biraz da trajik olaylar etrafında dönmektedir. 



Shakespeare oyunlarında kim kimin nesi hep karıştırdığım için sizleri de düşünerek bir karakter haritası hazırladım...






Film klasik uyarlamalardan oldukça farklı. Aslında modern versiyonu diyebiliriz ama bir yandan  da orijinal metine sadık kalınmış. Eski İngiliz İngilizce'sini modern bir filmde dinlemek gerçekten çok farklı oluyormuş aynı zamandan çok  da zevkli. Ama klasik bir uyarlama olsaymış eminim bu kadar sevmezdim filmi. Ah, bir de siyah-beyaz olduğunu unutmayalım tabi.






Joss Whedon filmi 12 günde -evet yanlış okumuyorsunuz on iki gün-  kendi evinde kendi bütçesini kullanarak çekmiş. Eh, hal böyle olunca filmde harika kıyafetler, dekorasyon, müzik -ki aslında müzikleri sevdim ben- , efektler beklemek hayal oluyor. 

Ama kötü olduğunu kimse söyleyemez, farklı bir bakış açısı ile çekilmiş hoş bir film olmuş. Ah, bu arada filmin siyah beyaz olduğunu da unutmayalım. Belki de renk tercihinin siyah-beyaz olması da filmin artılarından bir tanesi.





Kısacası ben sevdim, Shakespeare oyunlarını seven herhangi biri de eminim bu filmi sevecektir ama sevmeyenler için aynı şeyi söyleyemeyeceğim...






Puanım:




 Keyifli seyirler...

Yeni bir site keşfettim : filmxo.com
Ve ilk defa online film izlemekten keyif aldım...
Filmi beenim gibi online izlemek isteyenler için tık tık 


Yorumlar