The Truman Show




Filmi izledikten sonra söylediğim tek şey: 'Ben bu filmi bu zamana kadar nasıl izlemedim.' Ne yazık ki bu sefer her zaman söylediğim bir söz olan 'geç olsun ama güç olmasın' ı kullanamayacağım çünkü bu film belli bir oldunluğa ulaştıktan sonra kesinlikle izlenmesi gereken bir film bence. Neden böyle diyorum, filmi biraz tanıyalım ve anlayalım;

Konusu:
Truman öyle bir yerde yaşamaktadır ki kendisi hariç her şey kurmacadır, en yakın arkadaşı, karısı hatta annesi bile.. Bebekliğinden beri yalan bir hayatı olan Truman için her şey öldü sandığı babasını tekrar hayatta görünce gerçekliğini yitirir...

Filmin konusunu nette okuyanlara saçma bir film gibi de gelebilir ama The Truman Show'u izledikten sonra düşünüyor insna biz de aslında böyleyiz diye.. O zaman monoton bir hayat yaşamaktansa, başkalarının kurallarına göre oynamaktansa kendisi olmayı istiyor insan.. Kısacası bu film seyircisine kendisi olması için bir fırsat veriyor. Kim bilir belki de fazla anlam yükledim bu filme ama kesinlikle hayata bakış açımda değişiklere sebep olduğu bir gerçek. 

Oyuncular: 



Oyuncu listesinde bakınca zaten asıl adam Jim Carrey.. Sırf bunun için bile izlenir bir film.. Adam doğal yetenek ^^ Şöyle bir düşünüyorum da bu role başka biri olamazmış gerçekten. Jim Carrey gibi diğer oyuncular da rollerini haklarıyla yerine getirmişler.

Sadece bir hikaye olan Truman'ın hayatı değil tüm film titizlikle tasarlanmış. 

Tek sorunum var filmle o da sonu.. Azıcık daha uzatsalarmış sonunu bir harika olurmuş sanki ama olan oldu bir kere... Belki böylesi filme ayrı bir tat kattı ama biraz daha uzun olmasını istemeden duramıyorum.

Fazla da uzatmaya gerek yok aslında, benim gibi filmi hala izlememiş olanlar için önerimdir. Sakın kaçırmayın ;)


Puanım:





Yorumlar