The Golden Compass (2007)



Konusu: Paralel bir evrenden genç Lyra Belacqua'nın, gizemli bir organizasyon tarafından korkunç deneyleri için kaçırılan arkadaşları ve tüm diğer çocukları kurtarmak için Kuzey'e olan yolculuğunu konu alıyor.



Canım gerçekten de güzel bir fantastik film izlemek istemişti ama kısmet... 
Tamamen oyunculara (Nicole Kidman, Daniel Craig, Eva Green, Dakota Blue Richards) ve tabi ki paralel evren konusuna kandım. Ne yazık ki benim için hayalkırıklığından  başka bir şey olmadı bu film. 

İnsanlar, ayılar, cadılar, tılsımlar, paralel evren, oklar, uçan gemiler ... uff kafam çok karıştı. Bir Narnia, bir Lord of the Rings bekliyordum halbuki, ne büyük bir yanılgı.. Sahneler çok kopuk kopuktu, tam anlamıyla kendimi bir sahneye veremeden öbürüne geçiyorsun, karakterleri tam olarak analiz edemiyorsun, karakterlerin birbirleri ile ilişkileri nasıl, kim kimden nefret ediyor ya da gerçekten de nefret ediyor mu anlamıyorsun... Kesinlikle yanlış bir yönetmen seçimi olmuş, Chris Weitsz çok üzgünüm. 
Filmi izledikten sonra aslında bir kitaptan uyarlama olduğunu öğrendiğimde 'heh şimdi anlaşıldı bu kopuklukların sebebi' dedim. Tamam her zaman bir filmin uyarlanmış olduğu kitabı aynen yansıtamayacağını savunurdum malum süreden ötürü ama bu kadar batırılmaz ki olay...

Benim için artı yönü sadece oyuncuların kalitesi ve kabiliyetleri oldu özellikle Lyra rolündeki Dakota Blue Richards bu filme rağmen harikalar yaratmış bir de 'dust effect' bence iyiydi yani kitabı okumadığım için bir beklenti ile seyretmeye başlamadım filmi belki ondandır ama bunlar dışında pek de izlenesi yanı yok bu filmin.

Çocuklar izlesin diyeceğim ama küçük yaştakiler için uygun olacağını düşünmüyorum biraz vahşi kaçabilir, 14,15 yaş ve sonrası da bu filmi basit bulur gibi geliyor bana. Zamanı olan izlesin diyelim o halde ^^
,



Yorumlar