Maleficent/Malefiz (2014)




Wow,wow, woooowww. Film gerçekten de bir harikaydı. 
Bilmeyenler için, film Uyuyan Güzel'in hikayesini anlatıyor ama bu sefer Uyuyan Güzel odaklı değil de ona büyü yapan -kötü- peri odaklı.Ki bence böylesi daha güzel olmuş, bilmiyorum belki de prenses hikayelerini çok dinlediğimiz için böyle bir değişikliğin olması güzel gelmiş olabilir. 
Açıkçası Angelina Jolie böyle bir filmde nasıl olur diye tereddüt etmiyor değildim, kendisini beğeniyorum ama hayranı falan değilim ve sanırım onu böyle bir rolde de ilk kez izliyoruz. Ama çok iyi iş çıkarmış tebrikler. Rolünün hakkını vermiş. Sırf rolü için de İngiliz aksanı yapmış, ne kadar güzel yaptığı tartışılır ama bu benim için bir sorun değil çünkü rolü gereği aksanının farklı olması güzel bile olmuş. Rol yeteneği dışında onunla ilgili en beğendiğim şey ise kesinlikle ve kesinlikle makyajı oldu. Kim yapmış bilmiyorum ama filme ayrı bir hava katmış.
P.S: Bunların dışında, filmdeki efektler de gayet güzeldi. Efekt demişken, filmin başında Transformers: Age of Extinction'ın fragmanını gördüm de, ondaki efektler kesinlikle çok daha harikaydı, kesinlikle sinemada izlenmesi gereken bir film olduğunu düşünüyorum şimdiden.  
Filmin beni etkileyen en önemli noktası -çok azıcık spoiler- gerçek aşkın öpücüğü kısmının farklılaştırılması oldu. Süper ötesi olmuş bu değişim, zaten hiç anlamazdım çocuklar için söylenen masallarda aşk, meşk temasının böylesine ön planda işlenmesini. Yazarı çok taktir ettim doğrusu. 
Ayrıca film boyunca çok ince espriler ve komik anlar vardı, bu da filme hoş bir hava katmış.
Uzun lafın kısası, film pek güzeldi. Dublajlı hali de bence her çocuğa izletilmeli çünkü içerisindeki mesajlar gerçekten çok güzel ve detaylı bir şekilde işlenilmiş, hikayenin orjinalinden yola çıkılarak çekilen filmlerden çok daha güzeldi.

Tırıvırı Zamanı:
  • 'Once Upon a Dream' i söylemesi için Lana Del Rey'i seçen kişi Angelina Jolie'ymiş. 
(Biz izlediğimizde bu şarkı ya filmde çalmadı ya da çok küçük bir ihtimal olsa da ben ve arkadaşım ikimiz birlikte o kısmı fark etmedik.)
  • Angelina Jolie'nin filmi seçmesinin nedenleri ise: Disney masalları özellikle de Uyuyan Güzel ile büyümesi aynı zamanda Maleficent'e hep ayrı bir ilgisinin olması, Maleficent karakterinin dönüşümünü sevmesi ve sanırım en önemlisi ise çocuklarının onun bu filmde rol almalarını istemesi.
  • Çocukları demişken, filmde gördüğünüz ya da göreceğiniz Aurora'nın küçüklüğünü canlandıran kişi aslında Angelina Jolie'nin kendi kızı.
  • Ayrıca tüm çocuklar onun rolünden korkmuşken tek korkmayan kişi yine kendi kızı olmuş. 
  • Angelina Jolie'nin makyajını çok beğendiğimi söylemiştim değil mi ?. İşte o makyaj Lady Gaga'nın Born This Way albüm kapağından esinlenilmiş.
Bu bilgiler bir işinize yaramaz belki ama filmleri izlemenin dışında yapmaktan en zevk aldığım şey ise filmlerle ilgili bu tarz bilgileri okumak olduğundan belki siz de seversiniz dedim ^^ 
IMDB Puanı:7.5
Rotten Tomatoes Puanı: %51

Puanım: 







Yorumlar