While You Were Sleeping

He would get these far-off looks in his eyes and he would say 'Life doesn't always turn out the way you plan'. I just wish I'd realized at the time, he was talking about MY life.


Evet, son zamanlarda dizi ya da film izlemek istemeyen ben sınav haftasının gelmesi ile eski halime dönmüş ve bugün hangi dizleri/filmleri izlesem de sınav çalışmasam moduma girmiş bulunmaktayım. Pişman mıyım peki, tabi ki hayır. 

Benden size bir tavsiye, eğer başınız sınavlarla dertteyse ve film izlemek istiyorsanız seçiminizi romantik-komedi filmlerden yana yapın, ama şöyle eskilerden biri ile. Nedense bu günlerde çıkan filmlerin pek tadı tuzu yok. Neyse, lafı kısa kesip filme dönüyorum.

Konu:
Lucy (Sandra Bullock) istasyonda bilet kesen bir görevlidir, günlerden bir gün istasyonda gördüğü yakışıklı bir adamı görür ve ilk görüşte aşık olur -kızımızın umutsuz bir romantik olduğunu söylemiş miydim, sanıyorum hayır-. Daha tek kelime bile edemediği Peter adındaki bu kişi, talihsiz bir kaza sonucu komaya girer. Bu sırada işler karışır ve Lucy, Peter'ın ailesine kendisini onun nişanlısı olarak tanıtmak zorunda kalır. Peki ya bu duruma Peter'ın ailesi ne kadar inanacaktır?.. 

Benim filmde en sevdiğim karakterler ise hiç şüphesiz Saul ve Elsie oldu. Çok da güzel rol yaptıklarını düşünüyorum.

Ne varsa eskilerde var diye boşuna dememişler. Bu günlerde baştan sona keyifle izleyebileceğimiz romantik-komedi bir film bulmak oldukça zor. En azından benim için bu durum böyle, ne yazık ki ben küfürle dolu olan bir filme kahkihkoh gülemiyorum. Gerçekten birisi bir espri ya da komik bir hareket yapasın ki gülelim değil mi ama. Bu film oyuncuları ile, Sandra Bullock'un kötü bir filmini şu zamana kadar izlediğimi hatırlamıyorum zaten, konusu ile -her ne kadar başlangıçta klasik bir peri masalı gibi görünse de aslında hiç de öyle değil- , müzikleri ile oldukça kaliteli ve eğlenceli bir yapım.

Film gerçekten titizlikle yazılık çekilmiş, her ne kadar izlerken dikkat etmesek de - en azından İngilizcesi ana dili olmayan biri olarak ben dikkat etmedim- vurguların oldukça önemli olduğu bu dilde nişanlı kelimesi için yapılacak üç farklı vurgu var ve... aman neyse hiç dilbilgisi konusunu girmeyeyim yeterince çektim şu zamana kadar sizlerin de beynini sulandırmaya hiç gerek yok ^^ Ama bir filmi izledikten sonra yapmayı en sevdiğim şey film ile ilgili ne kadar tırı vırı bilgi varsa araştırmak olur o nedenle bir kaçını paylaşmadan geçemeyeceğim; 

  • Filmin orjinalinde komada yatan kişi aslında erkek karakter değil de kadın karaktermiş.
  • Lucy rolü aslına Demi Moore düşünülerek yazılmış.
  • Nicole Kidman da Lucy rolü için seçmelere girmiş.
  • Jack rolü için de Matthew McConaughey düşünülmüş fakat geçirdiği kaza nedeni ile çekimlere katılamamış. Aynı rol için Russel Crowe da düşünülmüş fakat bunu da sevgili  yönetmen istememiş. 


Oyuncu değişikliği ile film aynı tadı verir miydi hiç bilmiyorum. Ama durun! Jack rolü iyi ki başkası olmamış zira her ne kadar Russel Crowe ve Matthew McConaughey'i (bunu daha az) sevsem de Bill Pullman tanıdığım bir oyuncu olmadığından filmin gidişatı için benim için daha iyi olduğunu düşünüyorum. Tabi bu sadece benim naçizane bir fikrim. 

Yazımı sonlandırmadan filmde beğendiğim bir kaç sahneden alıntı yapmak istiyorum, filmin büyüsünün gideceğini düşünen varsa sayfayı aşağıya kaydırmasa iyi eder ;) ; 


Jerry: Lucy?Lucy: Yeah?Jerry: They have *doctors* for this sort of thing!
Lucy: Wh-why did you say that?Nurse Wanda: Say what?Lucy: I'm not his fiancee.Nurse Wanda: Why did you tell me that you were?Lucy: I'm not engaged. I've never even spoken to the guy.Nurse Wanda: What? Well, do-, downstairs, you said, you said you were gonna marry him.Lucy: Oh, geez, I was talking to myself.Nurse Wanda: Well, next time you talk to yourself, tell yourself you're single and end the conversation.
Elsie: I don't drink anymore... I don't drink any less, either!
Joe Jr.: O.K., Lucy, it's either me or him!Lucy: Him.Joe Jr.: You don't have to answer right away.
Ox Callahan: Jesus Christ, Jack, you're running the business.Jack: That's something I'd like to talk to you about.Midge Callaghan: Talk about that later ok?Mary Callaghan: Talk about it now, he can't kill you in church.
Priest: Dearly beloved, we are gathered here to...Lucy: I object.Saul: Oh, geez.Priest: I didn't get to that part yet.Jack: I would have to object too.Priest: What about you?Peter: I'm thinking!

Lucy: I'm in love with your son.Ox Callahan: I know.Lucy: Not that one.[points to Peter]Lucy: That one.[points to Jack]

Lucy: Peter once asked me when I fell in love with Jack. And I told him, "It was while you were sleeping."

 IMDB Puanı: 6.6
RottenTomatoes Puanı: %80
Puanım:




Yorumlar