Divergent/Uyumsuz (2014)





Direk yoruma geçiyorum zira filmi duymayan pek kişi kaldığını düşünmüyorum. Filmi izlemediyseniz bile kitabı okumuşsunuzdur ya da adını duymuşsunuzdur illaki. Bu filmi çok uzun zamandır beklememe rağmen, sinemalarda izlemememin sebebi kitabı okuma isteğimin ağır basmış olmasıydı. Ama kitabı okudun mu peki derseniz, cevabım hayır ^^ Bir türlü kitabı alamadım, ve sonunda dayanamayıp filmi izledim. Ama pişman mıyım?. Kesinlikle hayır, en azından şimdilik. Daha bugün kitapları sipariş ettim, bir de onları okuduktan sonra bakacağım pişman olacak mıyım diye. Malum kitap ile filmi birebir giden yapımlar pek yok piyasada. 

Gelelim filme. Tam bir distopya, bilim-kurgu film/kitap severi olarak çok rahat bir şekilde söyleyebilirim ki : ben bu filme ba-yıl-dım! Zaten kadroda sadece Kate Winslet adını gördüğümde, tamam bu bana yeter demiştim. Kendisi genelde iyi rollerde oynar ama bence bu filmdeki rolü de çok yakışmış ona, tabi yine de tam anlamıyla kötü bir karakteri canlandırdı diyemeyiz ama protagonist olmadığı kesindi. Tris rolündeki Shailene Woodley de son zamanların yıldızı parlayan oyuncularından diyebiliriz sanırım. Yine de Aynı Yıldızın Altında filmini izlememeye kararlıyım. Theo James'in diğer filmleri ile ilgili bir şey söyleyemeyeceğim ama bu filmdeki rolüne çok yakışmış bence. Tüm kadro çok iyi iş çıkartmış. Müzikler de oldukça iyiydi. Gerçi kurgu o kadar güzel ve eğlenceli ki kadro da biraz olsun göz doldurdu mu gerisi önemini yitiriyor biraz sanırım. Ama bütünlüğü yakalayabilmek önemli ve bu filmde onu başarmışlar. 

Filmin ikincisi seneye çıkıyor, şu an kitapları okumadığım için çok fazla heyecanlıyım. Kitapları okuduktan sonra umarım bu fikrim değişmez ^^ Fazla söze gerek yok, bu filmi izlemenizi öneririm...

TırıVırı
  • Aynı Yıldızın Altında filminde iki sevgiliyi canlandıran Shailene Woodley ve Ansel Elgort bu filmde iki kardeşi canlandırıyorlar. 
  • Tobias'Four' rolü için Theo James'ten önceki tercih Jeremy Irvine olmasına rağmen kendisi genç bir idol olarak görünmek istemediği için teklifi reddetmiş. 'Ne yazık'



IMDB Puanı: 7.0
Rotten Tomatoes Puanı: %41
Puanım: 



Yorumlar