En İyi Kore Dizileri - Tür: Fantastik

Merhabalar, uzun zamandır aklımda olan bir fikirdi en iyi Kore dizilerinden oluşan bir liste hazırlamak ama sanırım tüm zamanların en iyisi için bu yılın bitmesini bekleyeceğim çünkü öyle görünüyor ki bu listeye girecekler içinde daha yeni yayınlanmaya başlamış diziler de var, en azından ben öyle hissediyorum ^^ Eh, durum böyle olunca ben de daha özel bir liste hazırlamak oldum ve 'neden en iyi fantastik dizi listesi olmasın ki?.' dedim kendime. 

Listeyi okumadan önce unutmayın ki tüm Kore dizilerini izlemiş olmam mümkün değil yani izlemediğim için bu listede olmayan daha güzel diziler olabilir. Bir de tam anlamıyla bir sıralama olduğunu söyleyemem. Hatırlatmamı da yaptığıma göre haydi başlayın okumaya; 

 The Master's Sun


Listenin başında tabi ki The Master's Sun var, daha önce de bu dizi hakkında daha ayrıntılı bir post yazmış ve orada diziyi ne kadar çok beğendiğimden bahsetmiştim. Bu dizi kesinlikle ve kesinlikle tüm zamanların en iyisi kimse bu konuda benimle tartışmaya girmesin lütfen.. Bir çift birbirine bu kadar mı yakışır, bir hikaye bu kadar mı güzel anlatılır  yazıyı okurken vakit kaybetmeyin ve diziyi hala izlemediyseniz hemen izlemeye başlayın o derece! Daha uzun anlatım için: tık tık, yine tık

Konusu: Tae Kong Shil geçirdiği bir kaza sonrasında hayaletleri görmeye başlamıştır ve bir gün ilginç bir olay olur hırslı bir şirket yöneticisi olan Jo Joong Won'un yanında o hayaletlerin hiçbirini görmediğini fark eder. Artık Jo Joong Won, Tae Kong Shil'in sığınağıdır. Peki ya Tae Kong Shil bir gün hayaletleri görmekten kurtulup sıradan bir insan gibi mutlu bir şekilde hayatına devam edebilecek midir? 



 Queen In Hyun's Man


Listenin ikinci sırasında ise Queen In Hyun's Man var. Öğrendim ki dizinin çekimleri sırasında çiftimiz gerçekten sevgililermiş belki de enerjileri o yüzden bu kadar yüksekti kim bilir. İlk bölümünden son bölümüne kadar izlerken en çok zevk aldığım dizilerden birisidir bu dizi. Ve kesinlikle izlemek için tereddüt edilmemesi gerekenlerden biri.
Konusu: Başbakan yardımcısı Min Am, dönemin saygıdeğer ailelerinden biri olan Kim ailesinin Boong Do hariç diğer tüm üyelerini katletmiştir. Başarılı bir alim olan Boong Do  ailesinin intikamını almaya çalışmaktadır aynı zamanda kraliçe In Hyun'a da bir suikast düzenleneceğini öğrenince bunu engellemeye çalışır ve birden suikastı düzenleyenlerin hedefi haline gelir. Bir gün bir çatışmada tam da bir ok kalbine isabet edecekken birden yer ve zaman değişir. Boong Do kendini Kraliçe In Hyun'un yanında bulur yoksa 2012'de Joseon Dönemini anlatan bir dizi çekiminde mi demeliyim. İşte olaylar böyle başlar, gerisi ise biraz gerilim biraz peri masalı...

 Faith


Faith listenin kesinlikle olmazsa olmazlarından biri, oyunculuk, hikaye, mekan her şey tam anlamıyla harikaydı. Hala biri benden Kore dizi önerisi istediğinde Faith'i atlamam kesinlikle soranlara izlemelerini öneririm. Kore dizilerinin sevmediğim bir yanı vardır özellikle Hong kardeşlerin, her şey harika gider ama sonunda işi bozarlar bir türlü seyircinin istediğini yapmazlar ama bu dizi baştan sona her şeyiyle harikaydı. Genelde Kore dizilerinde tarihi dizileri pek tercih etmemeye çalışıyorum ama bu diziyi iyi ki izlemişim.

Konusu: Genel cerrahiden estetik cerrahiye geçiş yapan Dr Eun Soo'nun hayattan pek bir beklentisi yoktur. Tek istediği yorulmadan hayatını sürdürebilmektir. Bir gün bir konferans sırasında 660 yıl öncesinden gelen General Choi Young tarafından Prenses No Guk'u iyileştirmesi için kaçırılır. Choi Young'un paraya ve kadınlara ilgisi olmayan ve bulduğu her fırsatı uyuyarak değerlendiren bir generaldir. Peki Eun soo kendisini geçmişe götüren bu generale aşık olursa ne olur ?.


 My Girlfriend is a Gumiho


Ve tabi ki My Girlfriend is a Gumiho. Sanırım listedeki dizilerin ortak özelliği baş rollerin birbirleri ile olan uyumu. Lee Seung Ki The King 2 Hearts ile beni kendine hayran bırakan bir oyuncu ve bu dizi ile de bunu bir kez daha kanıtladı Shin Min Ah da bir harikaydı bu dizi de.. Bir de müzikleri, hala dinlerim o şarkıları ^^

Konusu: Kore efsaneleri arasına 9 kuyruklu tilki belki de en çok bilinendir, dizimiz de 500 yıl boyunca bir resme hapsedilmiş olan dokuz kuyruklu tilki ile onu oradan 'yanlışlıkla' kurtaran her şeyden kolayca ürken Dae Woon hakkındadır.



Rooftop Prince


Tarihi dizileri pek sevmiyorum mu demiştim ben?! Tamam tamam seviyormuşum da ben bilmiyormuşum.. Fantastik denildi mi akla ilk gelen dizilerden biri kesinlikle Rooftop Prince. Baştan sona komik bir o kadar da hüzünlü bir diziydi. Kimsenin hevesini kırmak istemem ama her ne kadar sonu beni tam olarak tatmin etmedi diyemesem de keşke daha başka olsaymış. Neyse yazarlara karışılmaz, biz kendi işimize bakalım ve keyifle izleyelim.. Dizi ile aklımda kalan ayrıntılardan biri ise Hong Se Na'nın giyim tarzıydı, gerçekten çok beğenmiştim :) Listedeki tüm dizileri olduğu gibi bunu da gönül rahatlığı ile izlemenizi tavsiye ediyorum sanırım 2 günde bitirdiğim dizilerden birisidir kendileri. İşte yazın avantajları^^

Konusu: Prens Lee Gan Joseon döneminden günümüze kaybettiği aşkı Park Ha'yı aramaya gelir. Peki 300 yıl sonrasına gelen Prens ve adamları günümüze alışabilecekler midir ya da Park Ha'yı bulabiecekler midir?.



Secret Garden


Ve fantastik Kore dizileri denildi mi akla ilk gelen dizi: Secret Garden. Benim içinse aynı zamanda izlediğim ilk fantastik Kore dizisi. Yoğun istek ve tavsiye üzerine izlemiştim bu diziyi aslında "aşırı" beğendiğimi söyleyemesem de ilk izlediğim diziler arasında olduğu için yeri bir başkadır. Ama kaliteli bir diziydi hakkını yememek gerek. Ve Joo Hyuk'un dizi boyunca söylediği tekerleme hala kulaklarımda :)

Konusu: Kim Joo Hyuk kendi mağazasını yöneten 'garip, kendi çapında takılan' bir caebol'dür bir gün nasıl olduğunu anlamadan bedenini Gil Ra Im adında bir dublör ile değişmiş bulur. 


 49 Days



En başta da dediğim gibi diziler arasında tam bir sıralama yapmadım ama 49 Days'i sona koydum çünkü sonu beni kesinlikle ve kesinlikle tatmin etmedi. İşte bunu gönül rahatlığı ile söyleyebilirim. Ne umdum ne buldum.. Ama beni bir çok kez şaşırtan bir diziydi, beğenmediğimi söylemiyorum, sonu keşke başka olsaymış diyorum..  Yine de en iyi fantastik dizilerden biri mi?. Evet, kesinlikle öyle! Oyunculardan biri de Bae Soo Bin'di resmini gördüm ve yine delirdim bir adam her dizide kötü olabilir mi ya! 

Konusu: Çok saf ve iyi bir kız olan Shin Ji Hyun tam da evlenmesine az bir zaman kalmışken bir trafik kazası geçirir ve komaya girer. Ruh bekçisi ona 49 gün verir, Shin Ji Hyun bu 49 gün içerisinde aralarında kan bağı olmayan ve onu gerçekten seven 3 kişi bulmak zorundadır. Bu 3 kişinin göz yaşı onu hayata döndürebilecektir. Peki Shin Ji Hyun bu görevi başarabilecek midir?.



Neden listede yok...:

You Who Came From the Stars


Öncelikle söylemeliyim ki bu dizi ile kesinlikle bir sorunum var benim. Büyük bir hevesle başlayıp bitirene kadar deyimi yerindeyse canım çıkmıştı. Dizinin sorunu bence bölüm sayısının uzun olmasıydı. Kısa ve öz olsaymış seyirciyi de yormasaymış keşke, gerçi diziye ayılıp bayılan çok, arafta kalan bir benim sanıyorum. Bir de tabi Kim Soo Hyun'un pocker face halleri. Bir insan bu kadar ifadesiz olabilirdi ancak, Jun Ji Hyun ne kadar hareketli, enerjik bir oyuncuysa Kim Soo Hyun da bir o kadar enerjisi çekilmişti. Evettt evet, adam bir uzaylı, bilmem kaç yaşında dediklerinizi duyar gibiyim ama tek bu dizi değil ki ben onun Dream High hallerini de bilirdim, orada da mı uzaylıydı.. Gerçi o havalardaydı da neyse.. Bu dizide tek beğendiğim Park Hae Jin oldu bkz. Doctor Stranger. Adam karizma.. Neyse daha fazla cıvıtmıyorum...

Gu Family Book


Alın size bir Pocker Face daha: Suzy. Yok kardeşim, neden Kore'de böyle oyunculara bu kadar rağbet var hiiç anlamıyorum. Ne büyük bir tesadüf ki iki diziyi de aynı anda izlemeye başlamışım neyse ki o sıralar başka güzel diziler de izlemişim de Kore dizilerinden soğumamışım. Bir diğer tesadüf de hem Suzy'nin hem de Kim Soo Hyun'un Dream High oyuncuları olması.. Baş roller bir de! Neyse ki dizinin müzikleri bir harikaydı da dizi zarar almadan paçayı yırttı. Aylardır içimde ne tuttuysam döktüm şu an ve rahatladım. Hayır olan  Lee Seung Ki'ye oldu, bu diziden sonra bir de You're All Surrounder dizisini çekti ama orada da ayrı bir hallerdeydi, dizinin sonunu daha getiremedim. Hevesim kaçtı nedensiz yere. Bence diziden tek kalı çıkan Choi Jin Hyuk oldu, maşallahı var Emergency Couple mı dersiniz Fated to Love You mu dersiniz, o güzel dizi benim bu güzel dizi senin oyunculuk yapıyor. Nazar değmesin ne diyelim...

Bir de...

Nine Times Time Travel



Bir de Nine Times Time Travel dizisi var ki, kendisinin gerçekten güzel olduğunu düşünüyor olsam da bitiremediğim daha doğrusu adam akıllı izlemeye başlayamadığım için listenin hangi köşesine eklesem diye düşündüğüm dizilerden biri. Sorun dizide değil ama bende. Gerçekten de öyle. Kötü bir anıma gelmişti izlerken bir türlü tekrar baştan izlemeyi de beceremedim. Ama en kısa zamanda izleyeceğimden emin olabilirsiniz. Hatta ben bu yazıyı yayınladığımda çoktan yarısını izlemiş bile olabilirim, kim bilir...

İşte en sevdiğim + sevemediğim Güney Kore fantastik dizileri bu dizilerden oluşmakta. Umarım fantastik dizileri sevenlere yardımım dokunmuştur. Keyifli seyirler şimdiden...














Yorumlar

  1. suzynin oyunculuğu gayet iyiydi yalnız

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hep aynı ifade, hep aynı oyunculuk bence :)
      Asya'da oyuncuların farklı tarzları var farkındayım ama Suzy'nin çok da iyi bir oyuncu olduğunu düşünmüyorum, misafir olduğu dizilerde bile aynı, en azından izlediğim dizileri için böyle.

      Sil
    2. Gu family book benim icin cok ozel bir diziydi bu kadar kotulemen hic hos degil zevkler ve renkler farklidif insanlar fikir almak icin okuyot sogumak veya onyargi sahibi olmak icin degil.

      Sil

Yorum Gönder