Ghajini (2008)




Konusu:


Her 15 dakikada bir kısa dönemde yaşadıklarını unutan Sanjay Singhania tüm hayatını nişanlısının katilini bulum öldürmek üzerine kurmuştur. 







Hafıza kaybı konulu filmler her zaman hoşuma gitmiştir. Bkz. Memento, Remember Sunday, 50 İlk Öpücük... Bu film de onlardan biri. Aslında bakarsanız eğer Memento filmini izlediyseniz, bu film ondan uyarlama gibi bir şey.. İntikam var, vücudu dövmelerle doldurmak var, karanlık bir kahraman var vs vs. Yapım tarihlerine bakarsak, A.R. Murugadoss Memento filminden oldukça etkilenmiş desem yalan olmaz sanırım. Ama sonuca bakarsak nedense benim için bu film daha bir güzel olmuş. Zira Memento filmini izlerken midem çok rahatsız olmuştu ^^

Ghajini'ye dönecek olursak.. Bence film oldukça iyi kurgulanmış. Gerçi Sanjay karakterini insan görünümlü robot-hayvan (afedersiniz!) karışımı bir şey yapmasalarmış çok daha güzel olurmuş. En azından hırıltı çıkartmasaydı adam be kardeşim! Sanjay'ın o kadar güçlü adamları gözü kırpmadan yere sermesi, daha tıfıl bir adama gelince zorlanması da biraz gerçek dışı olmuş. Neyse mühim olan nokta o değil, bu ufak! ayrıntıyı gözardı edebiliriz sanıyorum. 

Film 3 saat falan sürüyordu sanırım, ve ben ilk 1 saatten sonra dans kısımlarını atlamak dışında bütün filmi izledim. Adamlar film dram da olsa, polisiye de olsa takmıyor şarkı söylüyor, dans ediyor yine şarkı söylüyorlar İşin ilginç yanı müzik slow müzik de olmuyor oldukça hareketli ve -komik- parçalar oluyor. Eh bu da onların bir güzelliği diyelim. 

Oyuncular hakkında pek bir şey söylemeye gerek yok sanırım, eğer bir filmde Aamir Khan oynuyorsa o film iyidir benim için. Konusu da iyidir, oyuncuları da.. her şeyi iyidir. 

Bu film de bence en iyi Hint filmlerinde biri. İleriki zamanlarda fikrim ne kadar değişir bilemiyorum tabi. Şimdilik bu filmi hafıza kaybı temalı filmleri izlemeyi seven herkese öneriyorum ;)

Tırıvırı:
  • Bu film aslında baş rolünde yine Asin'in oynadığı 2005 yapımı Ghajini adlı filmin tekrar çekimi.
  • Yapımcılar Kalpana rolü için Priyanka Chopra'yı seçmek istedilerse Aamir Khan'ın tercihi olan Asin'de karar kıldılar. -Priyanka da fena olmazmış bence-




IMDB Puanı: 7.3
Puanım: 
















Yorumlar