X-Men: Geçmiş Günler Gelecek/X-Men: Days of Future Past (2014)



Konusu:

X-Men Wolverine'i insanlar ve mutantlar için büyük bir yıkımla sonuçlanacak olayı değiştirmek için geçmişe yollar.


Oyuncu kadrosu mükemmel, efektler harika, müzikler yerinde... Senaryo... Ortada senaryo mu  vardı? Ben göremedim de.. Bir kere mantık hataları çok vardı filmde ama X-Men'in tüm filmlerini izlememiş ben bile rahatlıkla görebiliyorum eksiklikleri. Acaba yapımcılar, senaristler biraz fazla mı rahat davranıyorlar nasılsa filmin adı var izlenir sorun yok diyerek, gerçekten merak ediyorum.

Benim en sevdiğim sahneler hep Quicksilver'ın olduğu sahnelerdi. Filmde komedi unsurları mı aradığım için öyle oldu peki, hayır sadece onun dışında eğlenecek bir noktasını bulamadım filmin ve tek fark yaratan kısın onun sahneleri olduğunda sonuç böyle oldu.

Tüm film Mystique'in yakalanması ve geçmişin değiştirilmesi üzerine ama bir türlü başaramıyor kahramanlarımız bunu madem başaramıyorsunuz o sırada güzel sahneler olsun da sıkılmasın seyirci beklerken değil mi, aksiyon olur azıcık ne bileyim öyle iki yumruk, iki özel güç gösteri vs kesmiyor artık seyirciyi. Geçmiş ve gelecek tam bir karmaşa içerisinde. Gelecekte birileri ölüyor ya da tam ölmek üzereler, hooop! geçmişe gidip geleceği değiştiriyorlar ve oh ne güzel kimse ölmüyor. Yaşasın iyilik! Bu mudur yani ? 

Madem dakika başı geçmişi değiştirmek gibi bir sorun var ortada, bu durumun eski X-Men filmlerine etkisi nedir ? Bu film ilk film olsa da problem son film olsa da. Diğer filmler ile bağımsız bir çizge ilerliyor tamamen bence. 

Ayrıca bir türlü o harika oyuncuların da oyunculuklarını görmemize fırsat vermiyor film. Ağız tadıyla ne James McAvoy izleyebildim, ne Hugh Jackman ne Jennifer Lawrance.. Hiçbir şey.  Hele Halle Berry, hiç olmasaymış daha iyiymiş bence, o kadar sorun yaşadığına değmemiş. Ayrıca Quicksilver'ın madem böylesine önemli bir rolü vardı, neden daha ilk sahnelerden sonra ortadan kayboldu da ekibe katılmadı? Bence eğer ekibe katılsaydı filmi izlenebilir kılardı biraz da olsa. Ne yazık ki bu konuda yanlış bir karar almış senaristler, en azından benim açımdan. 

Kimse kusura bakmasın ama böyle güzel bir kadroya resmen yazık olmuş. Eh her şey ortadayken de iyi bir yorum yazamıyorum ister istemez. Filmi beğenmeyen pek fazla kişi yok ve nasıl yok anlamıyorum gerçekten, bu yorumu yazmadan önce uzunca bir süre düşündüm, 'sorun kesin bendedir yani o kadar insan beğenmiş sen beğenmemişsin, olacak iş değil' diye düşünüp durdum ama yok tüm bu eksiklikleri, hataları da görmezden gelemezdim. Açıkçası vasat bir film olmuş kim ne derse desin. 'Biraz fazla mı yüklendim filme, kötü modumda mıyım neyim?.' diye bakıyorum da hayır gayet de modumdayım. Ve sorun bende değil filmde. 



Tırıvırı:
  • Halle Berry'nin canlandırdığı Storm karakterinin sahneleri, oyuncunun hamileliğinden dolayı kısaltıldı.
  • Çekimler "Hello Kitty" adı altında yürütüldü. 
Not: Tarhi kırılımı olaylarında kafam çok karıştı demiştim, böyle bir kaynak buldum : tıktık
Film için hala aynı şeyleri düşünsem de bir bakmakta yarar var ;)


IMDB Puanı: 8.4
Rotten Tomatoes Puanı: %91

Puanım:





Yorumlar