Yorum: Lucy (2014)





Kendime tekrar hayret ettiğim zamanlardan biri daha. Lucy'yi vizyona girdiği ilk günlerde izlememe rağmen bir türlü yorum  yazamadım zira söylenecek şok şey var ama söyleyecek adam yok. En azından o kişi ben değilim, yine de kendimi tutamadım tabi ki.. Biraz da olsa film hakkındaki düşüncelerimi paylaşmaya çalışacağım sizlerle. 

Henüz bilmeyenler için filmin içeriğinden kısaca söz edecek olursam, film kısaca tehlikeli bir maddenin beklenmedik bir şekilde midesinden tüm vücuduna yayılması sonucu yavaş yavaş benliğini kaybeden Lucy adındaki bir kadın hakkında. 

Böyle söyleyince klasik bir bilim-kurgu gibi gelse de işin içinde Koreliler, Tayvan, uyuşturucu, Darwin, Tanrı ve pek tabi Amerikalılar da var dersem belki birazcık ilginizi çeker bu film ;) 

Ben filme arkadaşlarımla gittim eh hal böyle olunca gerek film esnasında gerekse de filmden sonra filmi bir güzel eleştirdik. Filmin tadı böyle olunca çok daha güzel çıkıyor benden söylemesi. Filmin başından beri gözlemlediğimiz en önemli şey Darwin teorisinin nasıl da film boyunca gözümüze gözümüze sokulduğu oldu. Bir de tabi Lucy-Lucifer olayı var ki bu konu çok derin , kısa da olsa bir Google araştırması yapmanızı öneririm bu konu ile ilgili.  Bu film ile ilgili çok da spoiler vermeden nasıl bir şeyler söyleyeceğim inanın bilmiyorum ama dikkatimi çeken bir diğer nokta da ki bence en önemlisi zira şu sıralar bu tip mesajlar çok sık karşıma çıkmaya başladı. O da kişinin kendi tanrısı olabileceği mesajı. Peh.. diyor ve geçiyorum zira bu durum benim inanç sistemime oldukça ters ama birilerinin bir şeyler yapmaya çalıştığı kesin. Ah bir de Kore gerçeği vardı ki filmin özellikle başında ben ve bir arkadaşım oldukça eğlenmiştik bu durumdan, uzun süredir Kore dizilerini manyakça izleyen kesimden birileri olacak alt yazıları okumadan ,ki sağ olsunlar zaten bir süre hiç alt yazı vermediler, filmi izlemenin keyfine vardık ve inanılmaz mutlu olduk. Demek ki neymiş, filmlerden dil öğrenilebiliyormuş! Neyse bu konuyu şimdilik bir kenara bırakacak olursak, dikkatimi çeken bir diğer hususta şu sıralar pek çok Amerikan yapımı dizi ya da filmde Koreliler ile ilgili kesitlere rastlıyorum. Ki pek de hoş muameleye maruz kalmıyor arkadaşlar ne yalan söyleyeyim. Bu durum daha önce vardı da ben mi fark etmedim inanın bilmiyorum ama ben bundan inanılmaz rahatsızlık duymaya başladım diyebilirim. Yani filmde onların yerine Türkler olsaydı da aynı şekilde rahatsız olurdum sanırım. Bu durumu daha fazla irdelemek istemiyorum zira içine girdikçe karışık ve kafa yorucu şeyler çıkıyor ki sınav dönemimde kendimi bu tür şeylerle hırpalamak istemiyorum ama sadece filmi izleyen biri olarak eğer siz izlemediyseniz henüz, bu dediklerime dikkat ederek filmi izlerseniz her şey çok daha başka olacaktır eminim. 

Ben bu filmde ne yazık ki, görsel efektleri, Morgan Freeman&Scarlett Johansson oyunculuğunu ki inanılmaz derecede mükemmeldiler hele Scarlett Johansonn'ın oyunculuğu ve filmin sonlarına doğru verilen efektler ... anlatamayacağım derecede iyiydiler. Ben filmi izlerken büyük zevk aldım söyleyeyim, ama bunlar bir yana bu film bunlardan çok daha fazlasıydı.. İçinde öyle mesajlar vardı ki, eminim bir çoğunu biz yakalayamamıştırız yine de yakaladığımız bile bize fazla geldi. 

Lafı uzatmaya gerek yok, bence bu film senenin en iyi yapımlarından biri olmaya aday. Ya da içinde türlü mesajlar barındıran filmler arasında en iyisi olmaya aday. İyisi mi siz izleyin ve bu konuda kendi kararınızı verin benden bu kadar ;)

Puanım: 




Yorumlar