Broadchurch (2013)





Wow! Wow,wow,wow!!! Son zamanlarda izlediğim en kaliteli dizi hakkında yorum yapacağım sıkı durun sevgili okurlar. Tabi ondan önce hemen bir özür dileyeyim sizden zira uzun zamandır paylaşım yapamadım, çünkü dizi ve film adında çok bir şey yaptığım söylenemez son zamanlarda, bir boş vermişlik hali içerisindeyim. Bir türlü yeni bir dizi izleyesim gelmiyor, izlediğim filmleri yorumlayasım gelmiyor vs vs. Neyse ki bu dizi ile arayı kapatacağımı düşünüyorum çünkü dizi çok güzel. 

Dizinin konusu kısaca şöyle: Çok fazla suç olaylarına rastlanmayan küçük bir kasaba olan Broadchurch'de bir çocuğun cesedi bulunur. Olayı araştırmak üzere komiser yardımcısı Alec Hardy göreve çağrılır ve 8 bölüm boyunca -ki her biri 48 dakika sürmektedir- bu cinayet çözümlenmeye çalışılır. 

İşin komik yanı şu ki ben Doctor Who haricinde David Tennant'ı bir türlü sempatik bulamadım hele hele internette gördüğüm o uzun saçlı salaş halleri yok mu tabiri caizse nefret ettim o halinden, o nedenle de bu diziyi izlememeye oldukça kararlıydım ama şeytan mı dürttü nedir bir baktım sınav haftası başlamışım diziyi izlemeye (sınavlara çalışmayacağım ya ne olursa yaparım modumdaydım) ve tek kelimeyle de ilk bölümden diziye hayran oldum. Tamam olay çok da ilginç değil belki, sakin bir kasabada bir çocuk ölür, polisler canla başla katili bulmaya çalışırlar, her bölüm farklı bir ipucu farklı bir şüpheli çıkar sahneye vs vs. Yani kısacası klasik polisiye film ya da dizilerinde gördüğümüzden fazlası değil. Değil mi gerçekten? ? ? Dizinin konusunu bir kenara bırakıyorum ki dizinin ilerleyişini geçtim sonundaki şaşkınlığımı anlatamam size 1 hafta geçti hala şaşkınım. Muhteşem oyunculukları bir kenara bırakıyorum ki David Tennat haricinde tanıdığım bir oyuncu yoktu dizide ve ben nasıl böyle oyuncuları daha önce izlemedim diye defalarca hayıflandım. O müzikler ve görseller ve çekimler nedir öyle?!. Biri bana bu güzellikleri anlatsın, çok ciddi bir şekilde söylüyorum, şu zamana kadar izlediğim en farklı, müzikleri görselleri onu da geçtim mekan ile en çok bütünleşen dizilerin başını Broadchurch çekiyor. Hatırladığım kadarıyla bir sayfada dizi seyircilerinden biri kısmen şöyle bir şey demişti: Dizide sadece oyuncuları karakter olarak görmüyorsunuz, Broadchurch de o karakterlerden biri. Tam olarak olmasa da  buna yakın bir cümleydi söylediği ve kesinlikle öyle, o dalga sahneleri hele ki, sanki deniz de oyunculardan biri ve ruh halleri gelişen olaylar ile birlikte değişiyor. Bunu daha iyi nasıl ifade ederim inanın bilmiyorum, derler ya anlatılmaz yaşanır, ben bu durumda anlatılmaz izlenir demek istiyorum. 



Yeri gelmişken bir dinleyin derim...

Broadchurch uzun zamandır beni en heyecanlandıran diziler arasındadır, Kore dizilerine uzunca bir ara verdiğim şu dönemde de bana oldukça iyi gelmiştir. Ben polisiye izlemeyi sevmiyorum bile deseniz bu diziyi herkese öneriyorum.

Aslında söyleyecek çok şey var da, diziyi bitireli 1 hafta olunca ne diyeceğimi unuttum doğal olarak :) 

Daha önce diziyi izleyen ve beğenenlere de müjde -tabi hala duymadıysanız- devamı niteliğinde Gracepoint adlı bir dizi geliyormuş, bu da bir mini dizi ve baş rolünde David Tennant var. Şu sıralar tek temennim 11. sevgili doktorcuğum Matt Smith'i de böyle kaliteli bir yapımda görmek.

Saygılar.

Dizi-Film Diyarı Puan:




Yorumlar