Abnormal Summit / Non Summit




Edit: Aslında bu yazımı uzun zaman önce yazmış fakat bir türlü yayınlayamamıştım. Son birkaç gündür Enes Kaya ile ilgili kötü haberler çıkınca dedim 'şimdi yazıyı düzenle ve yayınla, tam zamanı'.

Bundan bir önceki yazımda uzun süredir yorum eklemediğimi çünkü pek de eğlenceli şeyler izlemediğimi söylemiştim, eğlenceden kastımın kaliteli, beni uzun soluklu kendine bağlayabilecek yapımlar. Ve herkesten müjdemi isterim, sonunda aradığım gibi bir yapım buldum. Kendisi ne bir dizi ne de film, ama harika bir Tv programıdır. Aslında hiç de böyle bir arayış içerisinde değildim bırakın Kore yapımı bir programı, İngiliz ya da Amerikan yapımı olan bir program izlemeyi hiç mi hiç düşünmüyordum malum en azından onlar akademik açıdan işime yarıyorlar.  Ama bir arkadaşım Enes Kaya'nın Türk Lirası yorumunu izlettikten sonra, eve gider gitmez başka videolarına bakmaya başladım. Aynı akşam- hatta gece- Enes Kaya'nın youtube'daki tüm videolarını izledim, tabi bu durum beni kesmemiş olacak ki videoların kesilmiş olduğu programı seyretmeye başladım yani Abnormal Summit'i. Her ne kadar akademik açıdan bana katkıda olmadığını söylesem de bu programın Kore'de yapılmış olması da ayrı bir güzellik olmuş kabul edeyim zira başka bir ülkede mesela Almanya'da yapılmış olsaymış hiç zannetmiyorum ki keyifli bir şekilde günde en azından 1 saat boyunca (bir bölüm bir saat sürmekte) Almanca dinlemek isteyeyim. Bloguma şöyle bir bakarsanız Korece'ye olan sempatimi kolaylıkla anlayabilirsiniz, yani programın kalitesi bir yana dile olan sevgim de bu programı izlememdeki en büyük etken. Farklı ülkelerden farklı görüşleri savunan insanların bir araya gelip kendi kültürlerini yansıttıkları bir programda kullanılan ortak dilin Korece olması hoş olmuş.

Gelelim programın konusuna.. Türkçe'ye çevirecek olursam programın adı Anormal Zirve. Zirve toplantılarını bilirsiniz, işte programın teması buradan geliyor. Programa 11 farklı ülkeden 11 kişi ülkelerinin temsilcisi olarak katılıyorlar. G11 diyoruz onlara, G20 ülkelerinden 11 tanesi bunlar. Bizim ülkemizi de Enes Kaya temsil ediyor, kendisini çevirmen sanıyordum ama wikipedia'da öyle bir bilgi yer almıyor sanırım çevirmenliği sadece birileri rica ettiğinde yapıyor, ya da niye yapıyorsa yapıyor orası mühim değil. Bence Enes Kaya -Türk olduğu için söylemiyorum- programın en mühim isimlerinden biri, çünkü kendi ülkesini çok iyi bir şekilde yansıtıyor, esprileri çok zekice yapıyor, eleştirileri ve yorumları da sırf konuşmak için yapmıyor. Katılımcılardan biri de Gana temsilcisi Sam, programın diğer olmazsa olmazlarından biri. Sanırım sadece Enes ve Sam için ah bir de Çin temsilcisi vardı, bu üçü için bile izlenir program. Üçünden biri giderse de programda çok büyük bir eksiklik olur kesinlikle. Ama burada bir düzeltme yapmak istiyorum, bu yorumu yazarken programın çok fazla etkisinde kalmış ve heyecanlanmış olmalıyım. Daha sonradan salim kafayla düşününce Enes Kaya'nın ülkemizin tümünden ziyade aslında belirli bir kesimini yansıttığını fark ettim o da muhafazakar kesim. Bu durum güzel ama eksik, sonuçta kendi ülkendeki bir program değil bu eğer dünyaya kendini tanıtacaksan her halinle tanıtmalısın. Bu konuda Enes Kaya'nın eksiklikleri var tabi bu durum benim programı izlememe kesinlikle bir engel değil.

Her bölümde Kore'den farklı konuklar katılıyor programa ve bir sorunları oluyor, G11 dediğimiz takım da bu sorunu tartışıyorlar birlikte. Mesela günün konuğunun sorunu evlilik ile ilgili -bunu seçmemin bilinç altım ile bir ilgisi yoktur umarım -, sorunundan bahsettikten sonra oylama yapılıyor ve konuğun normal mi anormal mi (Abnormal Summit ;) ) olduğuna karar veriliyor. Daha sonra moderatörlerin yönetiminde temsilciler kendi ülkelerindeki evlilik, düğünlerden bahsediyorlar ya da günün konusu ne ise onunla ilgili durumlardan. Olay o kadar eğlenceli bir hal alıyor ki gülmekten izleyemiyorsunuz bazen. Yani gülmek hatta gülmekten yerlere yatmak -ciddiyim- garantili bir program. İşin güzel yanı, hem eğleniyorsunuz hem de genel kültürünüz artıyor. Keşke Kpss buradan çıksa diye düşünmüyor değilim hani. Bence oldukça yararlı olurdu. Küçük bir ayrıntıyı unuttum, programda herkes Korece konuşuyor, çevirmen falan yok yani. Tüm katılımcılar Korece biliyor, bu durumu çok daha eğlenceli hale getiriyor tabi. Çünkü katılımcıların ana dilleri değil, ve bundan da çok malzeme çıkıyor programa. 

Şu sıralar programın tam bir fanıyım, hakkında ne varsa yalamış yutmuş durumdayım neredeyse. Benim yaptığımı yapın demiyorum tabi ama bu programa mutlaka ama mutlaka bir şans vermelisiniz. Yaş ve cinsiyet fark etmiyor, iddia ediyorum bu programı izleyen belki fanı olmayacak ama 'ah ben sevmedim bunu' da demeyecek. Tek sıkıntı belki Korece olabilir, ama onu da aşarsınız merak etmeyin :)

Son olarak da Enes Kaya hakkında çıkan haberlerden kısaca bahsetmek istiyorum. Birkaç gün önce olay patlak verdi yanlış anlamıyorsam. Enes Kaya'nın eşini aldattığı haberi çıktı, ve olay büyüdü gittikçe çirkin bir hal aldı. Kardeş dediğimiz ülkenin insanları (sinirlerim bozuk umarım çok abartmam bu noktada) tüm Türkiye'yi kötü bir dille eleştirmeye başladılar. Herkesi aynı kefeye koydular, buna devam da ediyorlar. Netten takip etmeye çalışıyorum haberleri de yenilir yutulur laflar değil duyduklarım. Enes Kaya basın açıklaması yaptı, bir süre şu anda yürüttüğü programlara ara vereceğini çünkü bu durumun işleri karıştıracağından korktuğunu ama Kore'yi terk etmeyi düşünmediğini belirtti. Eşi de -açıklamasına göre- her zaman yanında olacak. Enes Kaya'nın programdan ayrılıyor olması büyük talihsizlik, programın en renkli katılımcılarındandı bence, artık tatsız tuzsuz bir program olacaktır diye düşünüyorum. Katıldığı son bölüme kadar izleyeceğim ama sonrasında ne yaparım hiç bilmiyorum. İzlemek istesem bile, Kore'ye olan sinirim geçer mi bilmiyorum. Belki onların yaptığı gibi tüm ülkeyi hedef alıyorum, ama onlarda aksini yapmamız için elimize bir fırsat vermiyorlar. 

Neyse bu konu derin.. Sadece sevdiğim bir programı daha tanıtamadan böyle bir haberle karşılaşmama üzüldüm. Yine de yorumumu yayınlamak istedim. Sevgiyle kalın.. 


Yorumlar