En İyi Kore Dizileri (2012) - Top 5

Aslında amacım izlediğim tüm Kore dizileri arasından en iyilerini seçip bir liste hazırlamaktı ama baktım ki listenin sonu gelmiyor, en iyisi yıllara ait mini listeler hazırlamak olacaktır diye düşündüm. Umarım iyi etmişimdir ^^ Olabildiğince sıklıkla bu listenin devamı yayınlamaya çalışacağım. Neden 2012 ile başladığıma gelince, önceki senelere ait dizilerin çoğunu izlemediğimi fark ettim, özellikle güzel olacaklarını düşündüğüm dizileri izlemeyi bitirince onlara ait de listeler hazırlamayı düşünüyorum. 

2012 yılı bence diğer yıllara nazaran hemen her türde dizi çekilen bir yıl. Bu listede de tarihi, fantastik, romantik, dram.. her türlü dizi var.  Lafı uzatmadan 2012 yılına ait 'bence' en güzel dizilere bakabiliriz: 

P.S: Bu listeler teknik açıdan ziyade sadece bende yarattığı duygular bakımından en beğendiğim dizilerden oluşacaktır. Her şeyiyle harika olmalarını beklemeden bu durumu göz önünde bulundurmanızda fayda var ^^

#1- A Gentleman's Dignity


Tür: Romantik, Komedi

Bu dizi benim ergen dizilerinden daha ciddilere geçiş sürecinde izlediğim ilk dizi olduğu için bende yeri ayrıdır. Özellikle orta yaşlı Korelilerin çirkin olduklarını düşündüğüm dönemde aslında durumun hiç de öyle olmadığını bana bu dizi göstermiştir. Öneri üzerine izlemiştim, iyi ki de izlemişim. Eğer Kore dizilerini izlemeye yeni başlamış ve yaşınız küçükse bu diziyi beğenmeyebilirsiniz ama bir süre sonra eminim çok seveceksinizdir. 

#2- Love Rain


Tür: Romantik

Bu diziyi belki benim gibi ilk etapta çok sevemeyecek ama bölümler ilerledikçe ne kadar sıcak bir dizi olduğunu fark edeceksinizdir. Aynı oyuncuların, anne ve babalarının gençliğini canlandırmaları biraz farklı gelse de aslında dizinin güzel yanının da bu olduğunu göreceksinizdir. Ayrıca bu sayede oyuncuların ne kadar iyi bir iş çıkardığını da görme şansınız oluyor. Sarı şemsiyenin kullanıldığı en iyi dizilerden biridir belki de. Ağlamaklı bir Kore dizisi arıyorsanız,  bu dizi tam size göre.


#3- Rooftop Prince


Tür: Romantik, Komedi, Fantastik, Zaman Yolculuğu

Tarihi dizileri sevmeyen biri olarak sanırım günümüz ve geçmişin bir arada olduğu bu dizi tam benlikti. Böylelikle Tarihi dizilerin çok da kötü olmayabileceğini görmüş oldum. Bu diziyi izlediğim dönemde benim için sadece asıl karakterler ve onların arasındaki romantik ilişki önemliyken, bu dizi ile yan karakterlerin de ne kadar sevimli olabileceğini görmüş oldum. Romantik ve komedi karışımı diziler arasında benim için en güzellerinden biri bu dizi diyebilirim.

#4- Faith


Tür: Romantik, Tarihi, Fantastik, Zaman Yolculuğu, Tıp

Neden bilmiyorum ama bu dizi aklıma her geldiğinde beynimde ALi'nin Carry On şarkısı çalıyor ve ağlayasım geliyor. Ve neden bilmiyorum ama genelde izlediğim dizilerin sonunu hatırlayamamakta ünlü biri olarak bu dizinin sonunu gayet net hatırlıyorum ^^ Ama bu dizide benim için en sevilesi şey hiç şüphesiz Kim Hee Sun'un oyunculuğu ve canlandırdığı karakter olan Yoo Eun Soo'nun o farklı havası olmuştur. Bence komikliği ve ciddiyeti içinde en güzel şekilde barındıran nadir karakterlerden biridir tabi bunda Hee Sun'un payı büyük.  Zaten hiçbir zaman Lee Min Ho hayranı olmadım, bu yüzden bu dizi özellikle de Min Ho hayranıysanız size daha bir güzel gelecektir. Ama biraz ciddi bir dizi olduğu gerçeğini unutmadan diziye başlamanızı tavsiye ederim. Bu dizinin diğer güzel yanıysa yan karakterler arasındaki o güzel sevgi ve enteresan kötü karakterlidir. 

#5-  The King, 2Hearts


Tür: Romantik, Kara Mizah

Ben olsam bu dizinin türüne 'dram'ı kesinlikle eklerdim. Bana göre gelmiş geçmiş en iyi kötü ve psikopat karakterlerden biri bu dizideki Kim Bong Soo /John Mayer'dir. Yoon Jae Mon kesinlikle harikalar yaratmış bu karakterde zira son ana kadar kendisinden nefret ettirmeyi başardı. Bazı kötü karakterler bir bölümde kendinden nefret ettirirken bir bölümde kendini acındırıyorlar işte ben bundan nefret ediyorum, neyse ki bu dizide öyle bir şey kesinlikle yok çünkü bu adamdan ölesiye nefret edeceksiniz. Ama bana bu diziyi asıl sevdirense, Seung Ki'yi bir kenara bırakırsam, Eun Shi Kyung(Jo Jung Suk) ve Lee Jae Shin (Lee Yoon Ji) arasındaki o güzel aşk oldu. Hala bu ikili ara sıra aklıma gelir ve içim cızlar. Lee Yoon Ji'yi asıl rol olarak izleyebileceğim güzel bir dizi ile henüz karşılaşamadım ama  Jo Jung Suk'un dizileri kaçırmadan izliyorum ^^ 

Listenin devamı gelene dek keyifle kalın ...



Yorumlar