Yorum: Fringe






Bilmeyenler için; bu dizi, Oliva isimli bir FBI ajanının açıklanamayan bir takım olayları çözmek için kurulan Fringe adında gizli bir birime katılması ve birlikte olayları çözmelerini konu alıyor. 

Biliyorum böyle söyleyince hiç de ilgi çekici olmadı ama inanın bu dizide daha fazlası var. Öncelikle bu dizi benim baştan sona sıkılmadan izlediğim, işi sulandırmadan 5 sezonda güzel bir şekilde sona erdirilen nadir Amerikan dizilerindendir. İnanın bu zamana kadar bir çok Amerikan dizisine başladım ama ne yazık ki sonunu getiremediğim bir çok dizi var, -kimisi  de zaten bir türlü sona ermek bilmedi ama bundan bahsetmeye gerek yok-. 

Fringe'in neyi özel diye soracak olursanız... Harika bir oyuncu kadrosu var, kimi oyuncuyu daha önce hiç izlemediğimi ama harika işler çıkarttıklarını söylemeden edemeyeceğim. En başında da Olivia Dunham'ı canlandıran Anna Torv var. Ya da belki de izledim ama inanın dikkatimi çekmemişler; John Noble (Dr. Walter Bishop) gibi... Ben bu adama bu dizide hayran kaldım! O kadar güzel bir oyunculuk çıkardı ki, hayran kalmamak garip olurdu zaten. Bir çok farklı ve birbirinden oldukça uç noktalarda olan duyguları o kadar güzel bir şekilde aktardı ki seyirciye... Dizide de en sevdiğim karakter zaten Walter Bishop oldu, en başından beri. Tabi diğer oyuncular/karakterler de harikaydı. Ama ben genelde böyle çatlak tipleri daha çok seviyorum, hele bir de dizinin kilit noktası ve işlerini de oldukça iyi yapıyorlarsa... Bence herhangi biri dizide olmamış olsaydı, bu diziyi daha çok sevebileceğimi zannetmiyorum. Her şey öylesine yerli yerindeydi.

Karakterlerin gelişimleri tam da olması gereken kıvamdaydı. 

Oyuncular dışında, müzikleri, görsel efektleri bir harikaydı. Kalite, kalite, kalite...

Konusundan çok bahsetmeyeceğim, aslında herhangi bir bilim kurgu dizisi ya da kitabında gördüklerimizden çok daha farklısı yok ama bir bütün olarak bu dizi bir çoğunu solda sıfır bırakıyor. Dizide her bölümde ayrı bir olay izliyoruz, ama bu dizinin odak noktasıymış gibi görünen yan hikayelerin yanında bir de asıl hikayenin parçalarını da tamamlıyoruz. En sevdiğimden! Özellikle son sezon her şeyin yavaş yavaş açığa çıktığını görüyorsunuz ya işte bu duygu bir harika. 

Bence bu dizi muhteşem başlayıp ışığı yavaşça sönen dizilerden değil de yavaş başlayıp son ana kadar hızlanan dizilerden. En güzel yanı da bu zaten. Özellikle son sezonu çok sevdim, hatta son bölümü. Son bölüm önceki sezonlardan o kadar çok bölümü birleştirdi ki...

Kısacası eğer bilim kurgu seviyorsanız bu diziye mutlaka bir şans verin derim. Bu arada ben de Fringe'den kalan bu boşluğu dolduracak diziler arayayım.


Puanım:







Yorumlar