Yorum: Mask (2015)






Bu dizi ile ilgili beklentilerim ne kadar yüksek olduğunu önceki yorumlarımdan fark etmişsinizdir sanıyorum. Yaşadığım hüsrandan dolayı bu dizi ile ilgili yorumlarımı çok kısa bir şekilde aktarmaya çalışacağım.

Mask aslında şu an izlemekte olduğumuz diğer bir çok Kore dizisi gibi klasik diyebileceğimiz bir konuya sahip. Ama bu dizi ile ilk bölümlerde sevdiğim şey -Jo Ji Hoon dışında- bu klasik konunun farklı bir biçimde işlenmeye çalışılmış olmasıydı. Dizi ile ilgili tek temennim ise senaristin bu farklılığı yazık edip diziyi batırmaması olmuştu ama ne yazık ki bu konu ile ilgili sizlere iyi haberler veremeyeceğim.

Dizi kesinlikle kötü değildi ama iyi bir malzeme yazık olmuş, bunu saklamanın bir manası yok. 

Dizinin sevdiğim yönlerini söylemeyeceğim. Zaten oyunculuğa diyeceğim bir şey yok. Özellikle Mi Yoen ve Seok Hoon karakterler izlediğim tüm Kore dizilerinde gördüğüm en iyi ve en farklı (Mi Yeon) antagonistlerdendi. Ama ben bunların üzerinde durmayıp puanımı neden 8/10'e kadar düşürdüğümün sebeplerini sayacağım sadece:

1.Diziyi götürecek çok önemli bir malzeme olan Choi Min Woo'nun titizlik takıntısını senaristin iyi kullanamamış olması. -Bu konuyu es geçip, nasıl da batırdılar işi hiç anlamış değilim.Son da her ne kadar kurtarmaya çalışsalar da, yemezler!-

2.Dizinin çıkış noktası olan intikam konusunu geri planı atılıp romantizmin ön plana alınması. -Romantik dizileri ben de severim ama işe intikam konulu dram olarak başlıyorsanız eğer döneklik yapmanın ne manası var ki.-

3.Karakterlerin hemen hepsinin enteresan ve seyirciye sunulması gerektiğini düşündüğüm hikayeleri olduğu halde bunların üzerinde durulmaması. -Min Woo'nun hikayesini sonda bağlamaya çalışmışlar ama benim için diziyi batıran nokta da bu oldu, bu konuya değinmeselermiş daha iyi bile olurmuş.-

4.Mi Yeon ve Seok Hoon ilişkisinin üzerinde gerektiği kadar durulmaması. -Ama sonlarını çok sevdim! Son bölüme kadar beklemediğim bir dönüm noktası yaşadılar. Zaten diziye 7.5 vermemin sebebi de dizinin 'onlar açısından' sonudur.-

5.Asıl karakterlerin sonlarında yüzlerce Kore dizisinden bir farklarının olmaması.-Her dizide hemen hemen aynı son, bıktım!-

6.Yan karakterlerin neredeyse her şeyleriyle asıl karakterlerin önüne geçmeleri. -Madem öyle sahneleri de daha çok olsaymış keşke.-

7. Müzikler de çok iyi değildi bence. Kendimizi kandırmanın bir alemi yok, oysa daha iyi müziklerle dizi nasıl da farklılaşırdı.

Bunlar dışında dizinin sevdiğim noktaları da vardı, zaten olmasa son bölüme kadar nasıl izleyebilirdim. Ama dönüp de ilk bölümden son bölüme kadar bir inceleme yaptığımda ne yazık ki çok iyi bir malzemeye ve oyunculuğa yazık edildiğini düşünüyorum. Yine de bu kadar olumsuzluklara rağmen diziyi zevkle izlediğim düşünülürse... 

-Eklediğim fragmanı şu ana ilk kez gördüm ve dizinin geldiği noktaya bir kez daha üzüldüm, ne diyeyim.-

Puanım:
















Yorumlar