Yorum: Miracle in Cell No.7 (2013)






Aslında bir filmi izler izlemez yorum yapmamaya karar vermiştim ama bu film öylesine güzel ki dayanamadım. Umarım etkisi geçtiğinde yine aynı duyguları hissediyor olurum. Neyse bunları bir kenara bırakalım ve gelelim bu filmi neden bu kadar sevdiğime...

Aslında zihinsel engelli bir baba ve kızı arasındaki ilişki konulu bir film olduğunu okuyunca I'm Sam aklıma gelmiş ve izlemekle izlememek arasında kalmıştım ama iyi ki izlemişim diyorum şimdi. Sonuçta bu tür hikayeler tek değil. 

Bu filmde de yine kız çocuğu (Lee Ye Seung) oldukça zeki. Babası bir çocuğu öldürmek ve ona tecavüz etmekten hapse girer ve Lee Seung babasının yanında olmak için her şeyi yapar. Film aslında Lee Seung'un yıllar sonra mahkemede babasının adını temize çıkartmaya çalıştığı esnada geçmişi hatırlaması ile başlıyor yani flashback tekniği kullanılmış. Ama çoğu yapımlardaki gibi bu kısım çok uzun tutulmamış, çoğu sahne geçmişe ait. Bu da hoş bir tat bırakıyor seyircide. Başlangıçta Lee Yong Gu'ya hüküm giydiği suçtan dolayı hücre arkadaşları çok kötü davransalar da sonradan öyle bir suç işlemesinin mümkün olmadığını görüp gerçek bir arkadaş oluyorlar. Birlikte geçirdikleri çok güzel zamanlar oluyor. Tabi sonradan durum Lee Yong Gu için güçleşmeye başlıyor, dışarıdan baskı artıyor. Ama arkadaşları ve kızı onun her zaman yanında oluyor. 

Şimdi bile müziğini dinlerken o kadar kötü hissediyorum ki, bu filmdeki verilmek istenen duygular bir seyirci olarak beni derinden etkiledi diyebilirim. Asyalılar dramdan gerçekten iyi anlıyorlar ^^ Tabi oyuncuların kalitesi de çok etkili bu durumda. 

Lafı uzatmayıp filmi izlemeniz için birkaç neden sıralayıp yazımı burada sonlandırıyorum...

* Bir baba&kızı arasındaki masum ve parçalanamaz ilişkiye tanık olmak istiyorsanız,
* Ağladıktan kısa bir süre sonra yürekten gülmek istiyorsanız, çünkü hayat bazılarına her ne kadar çok acımasız olsa da illa ki gülmek de var,
* Bazılarının ne kadar adaletsiz olduğunu kendinize bir kez daha hatırlatmak istiyorsanız, 
*Her şeye rağmen hayatta güzel insanların var olduğunu görmek istiyorsanız bu filmi izleyin derim.. 

Hala ikna olmadıysanız bir de müziğini dinleyin... 




Puanım:










Yorumlar