Yorum: Exam (2009)






Bu filmi bir öneri üzerine izlemeye karar verdim. Ve çok da iyi bir tercih olduğunu gördüm.

Exam, bir şirketin oldukça prestijli bir pozisyonu için başvuran adaylar arasından finale kalan 8 kişinin sadece bir soruyu yanıtlamak üzere bir odada kapalı kalmalarını konu alıyor. 

Filmin başında her şey sakin bir şekilde görünüyor fakat dakikalar geçtikçe -gerilim filmi sonuçta- olaylar olmaya ve gerilmeye başlıyorsunuz. Korku filmi gerginliği yok bu filmde, öyle bir şey bekliyorsanız yanılıyorsunuz. 

Filmdeki karakterler ile birlikte sizde ortadaki sorunu çözmeye çalışırken buluyorsunuz kendinizi ve filmin sonunda görüyorsunuz ki aslında her şey daha baştan açık bir şekilde ortadaymış. Sakın ha ben bunu söyledim diye siz de filmi dikkatli bir şekilde izlemeye başlayıp olayları çözeceğinizi sanmayın! Ben de aynı hayallere kapıldım ama ne yazık ki bir şeyleri geç fark ettim. Tabi sizin olayları çözme ihtimaliniz de yok değil, ilk 20 dakikada çözerseniz bana haber vermeyi unutmayın. ^^

Filmi çok ucuza getirmiş olmalarına rağmen ben ortaya iyi bir iş çıktığını düşünüyorum açıkcası. Gerilimi bir şeyleri çirkinleştirmeden seyirciye vermeleri bir yana ırkçılık gibi sosyal bir sorun da işlenmiş filmde. Ne yalan söyleyeyim ben bir buçuk saatlik kısacık ve aynı zamanda tek bir yerde geçen bir hikayeye sahip bir filmden böyle iyi bir sonuç beklemiyordum. Herkese izlemesini tavsiye ederim.


Puanım:

Yorumlar

Yorum Gönder