En İyi Jane Austen Filmleri

Jane Austen romanlarına olduğu kadar filmlerine de bayılıyorum. Sanırım bunu blog'umda da birçok kez dile getirdim ama hiç "Top .." listesi hazırlamadığımı fark ettim ve hemen çalışmalara başladım. İyi ki IMDB gibi bir site var da bu gibi durumlarda hiç zorluk yaşamıyoruz.
Jane Austen romanlarını konu alan filmlerden izlediklerime ve yüksek puan verdiklerime bakıp tekrar bir düşündüm ve evet liste böyle olmalı dedim: 

En İyi Austen Filmleri - Top 5

#5 - Emma (1996)


Aslında #1 hariç diğer filmler arasında çok da büyük bir fark olmasa da Emma'yı listenin sonuna almamdaki en büyük neden sanırım dizisinin çok daha iyi olması o dizi hakkında kısa da olsa bir yorum paylaşmışım bile tık tık. Gwyneth Paltrow'un oyunculuğu tartışılmasa da bu film diğerlerinden çok az bir farkla geride kalıyor benim için. Tabi Jane Austen hayranıysanız kesinlikle izlemelisiniz orası ayrı.

Konusu: 1800'lerin İngiltere'sinde bir çöpçatan olan Emma Woodhouse bir kız ile erkeğin arasını yapmaya çalışınca olaylar hiç de iyiye gitmez.



#4 - Persuasion (2007)


Bu filmi sevdiğimden daha önceki post'larımdan birinde bahsetmiştim. Ama sevmemdeki en büyük sebebi söylemeyi unutmuşum. -Tabi ki harika bir Jane Austen romanını konu alması dışında -  bir diğer en önemli nedenim ise Rupert Penry-Jones. Alınmaca gücenmece yok ama Sally Hawkins'e ne kadar uyuz oldumsa Rupert Penry'nin o soğuk asil havalarını da bir o kadar beğendim.  Tabi Sally Hawkins'i sevmememin sebebi tamamiyle Anne Elliot rolünden dolayı, onun da hakkını yemeyelim şimdi sadece Jane Austen'ın gazabına uğramış biraz. 

Konusu: 19 yaşındaki Anne (Sally Hawkins), genç ve yakışıklı deniz subayı Frederick Wentworth'e (Rupert Penry-Jones) delicesine aşık olmuştur. Ama Frederick'in ne serveti ne de sınıfsal düzeyi uygun değildir. Anne'in ailesi bu birlikteliğe karşıdır ve onu nişanı bozmaya ikna ederler. Sekiz yıl sonra, Anne kararından pişman olur. Frederick'i sevmekten asla vazgeçmez ve Frederick, ün ve servet sahibi olarak denizden döndüğünde, yöredeki evlenme çağına gelmiş her genç kadın gibi sadece seyreder. Frederick, kalbinin sesini dinlemek yerine ailesini dinleyen Anne'i affedebilecek mi?


#3 - Becoming Jane (2007)


Aslında bu listenin Jane Austen romanlarına dayalı olması gerekiyordu ama dayanamadım bir istisna yaptım, affedin beni. Çünkü bu filme favorilerim arasında eh konu da zaten Jane Austen, 1 filmden ne çıkar ki diye düşündüm ve listeye ekledim.

Konusu: Ünlü olmadan önceki Jane Austen ile genç bir İrlandalı Tom Lefroy'un aşkını konu alan bir film. Kısacası Jane'in Jane Austen olma hikayesi....



#2 - Sense & Sensibility (1995)


Ve tabi ki listenin ikinci sırasında en çok tanınan Jane Austen romanlarından biri olan Sense & Sensibility'i konu alan aynı isimli film. Baş rolde de Kate Winslet olunca filmi izlemenin zevki çok daha başka oluyor hani. Kate Winslet seyircisini bu filmle bir kez daha kendine hayran bırakıyor.

Konusu: Mr. Dashwood ölünce ikinci eşi ve ondan olan 3 kızı dönemin kuralları gereği parasız kalırlar. Artık zengin olmayan aile için çok fazla harcama yapmayacakları bir yere taşınmanın vakti gelmiştir.




#1 - Pride & Prejudice (2005)


Listenin başında tabi ki Gurur ve Önyargı yer alıyor. Sanırım bu seçimimle beni tanıyanları kesinlikle şaşırtmıyorum. Romanını birkaç kez okumuş biri olarak filmine de o derece hayranım. Ve Keira Knightly... Söylenecek pek bir şey yok aslında. İzlemediyseniz hala geç kalmış sayılmazsınız diyeceğim ama bu zamana kadar ne yapıyordunuz diye sormak istiyorum :) 

Konusu: Eh ama bunun da konusunu yazmayayım artık... :)

Not: Bizdeki versiyonu ise Tuba Büyüküstün & Murat Yıldırım'ın baş rollerini paylaştığı: ASİ. Konunun birebir aynı olmadığını söylemeliyim, sadece romandan esinlenilmiş.


Bonus:

Bridget Jone's Diary



Bu film ne Jane Austen hakkında ne de onun kitaplarından uyarlama sadece ondan esinlenilerek hazırlanmış o nedenle listeme eklemek istemedim ama bir şekilde bu artık efsaneleşmiş filmden bahsetmezsem de olmazdı sanırım.

Konusu: Bridget Jones artık 32 yaşındadır ve ne iş ne de aşk hayatında tam anlamıyla bir başarıyı yakalamıştır. Aradığı aşkı bulmaya kararlı bir şekilde günlük tutmaya başlar, bu sayede ne kadar kararlı olduğunu her defasında kendisine hatırlatabilecektir. 




Keyifli seyirler Austen severler...



İşte buyurun bu da tüm diğer Austen ile ilgili olan film ve dizilerin listesi : Jane Austen Film ve Dizileri tık tık

Yorumlar